پلیس بحرین به تظاهرکنندگان این کشور حمله کرد
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا به نقل از گزارش جمعه شب خبرگزاری فرانسه، بر اثر مقابله نیروهای امنیتی بحرین با تظاهرات روز جمعه مخالفان در این کشور تعدادی از تظاهرکنندگان زخمی شدند.

این گزارش حاکیست، نیروهای امنیتی بحرین برای متفرق کردن تظاهرات جمعیت وفاق بحرین که بزرگترین جنبش شیعه مخالف دولت این کشور بشمار می رود، از گلوله های پلاستیکی استفاده کرد که بر اثر آن تعدادی از مسوولان این جمعیت زخمی شدند.

جمعیت وفاق با صدور بیانیه ای در این زمینه اعلام کرد که نیروهای ویژه مبارزه با اغتشاش عصر جمعه به یک راهپیمائی مسالمت آمیزی که جمعیت های سیاسی مخالف دولت خبر آن را داده بودند، حمله کرده و تظاهرکنندگان را با گازهای أشک آور وگلوله های پلاستیکی و نیز با بمب های صوتی مورد تهاجم قرار دادند.

این جمعیت همچنین از زخمی شدن تعدادی ازتظاهرکنندگان از جمله 'محمدجعفرالموالی' که از 'شیخ علی السلمان' دبیر کل این جمعیت محافظت می کرد، خبر داد.

در جریان این تظاهرات شیخ علی السلمان مورد اصابت یک گلوله در کمر قرار گرفت، همچنین براثر شلیک نیروهای پلیس بحرین، گلوله ای به گردن 'حسن المرزوق' معاون دبیرکل جمعیت وفاق اسلامی اصابت کرد.

وزارت کشور بحرین پنجشنبه شب اعلام کرد که این وزارتخانه با درخواست انجام تظاهرات توسط جمعیت وفاق مخالفت کرده است.

وزارت کشور بحرین به این دلیل که تظاهرات یاد شده امنیت کشور ومنافع مردم را در معرض تهدید قرار می داد، با انجام این تظاهرات مخالفت کرده است.

برپائی تظاهرات خودجوش شیعیان بحرین پیرامون منامه پس از اینکه دولت بحرین در ماه مارس سال گذشته اقدام به سرکوب تظاهرات مردمی در أعتراض به ورود نیروهای نظامی کشورهای عضو شورای همکاری به بحرین کردند، روز به روز در حال افزایش است.

سازمان عفو بین الملل در این رابطه اعلام کرد که از تاریخ شروع تظاهرات در بحرین در فوریه سال 2011 دستکم 60 تن کشته شدند.

مترجمام**1482**136**





:: برچسب‌ها: تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: