معدنكاران نسبت به دریافت كد رهگیری اقدام كنند
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، 'محمدرضا بهرامن'، با بیان اینكه همه دارندگان پروانه بهره‌برداری معادن باید در این طرح شركت كنند، افزود: فاز نخست این طرح سال گذشته اجرا شد و اغلب معدنكاران در این طرح شركت كردند.

به گفته وی، در فاز دوم طرح نیز چه معدنكارانی كه در فاز نخست این طرح شركت كرده اند و چه معدنكارانی كه قبلا اطلاعات خود را ثبت نكرده‌اند، باید با مراجعه به سایت، ضمن تكمیل اطلاعات قبلی خود، كد رهگیری خود را دریافت كنند.

وی در ادامه به برخی مزایای اجرای این طرح اشاره كرد و گفت: با اجرای این طرح، سن دقیق بسیاری از معادن مشخص می‌شود كه این موضوع به سیاست‌گذاری ‌های این حوزه كمك شایانی می‌كند؛ چراكه تا آنجایی كه امكان دارد باید از پیر شدن معادن كشور جلوگیری كرد.

بهرامن در توضیح اهمیت تعیین سن دقیق معادن، گفت: به عنوان مثال ذخیره اولیه یك معدن حدود 10میلیون تن برآورد می‌شود و برای همین اندازه پروانه بهره برداری صادر می‌شود.

وی تصریح كرد: بعد از گذشت چند سال از بهره برداری ذخیره این معدن رو پایان می‌رود و در اصطلاح معدن پیر می‌شود؛ از این رو، در صورت تمایل بهره بردار برای جلوگیری از پیر شدن معدن عملیات اكتشاف تكمیلی قابل انجام است كه در نهایت منجر به توسعه بخش معدن در كشور و افزایش بهره‌برداری از معادن می‌شود.

نایب رییس خانه معدن در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینكه تولید آمار سال ها است كه حلقه گمشده سیاست‌گذاری های حوزه صنعت و معدن به حساب می‌آید، تاكید كرد: اجرای طرح جمع آوری اطلاعات معدنی حداقل در بخش تولید آمار بسیاری از كمبودها را مرتفع كرده و در مجموع منجر به تدوین برنامه‌های واقعی تر‌ی برای این بخش خواهد شد.

وی همچنین با تاكید براینكه معدنكاران فرصت زیادی برای شركت در این طرح ودریافت كد رهگیری ندارند، از معدن كاران خواست هرچه سریع تر نسبت به ثبت نام یا تكمیل اطلاعات خود اقدام كنند.

بهرامن ضمن تشویق معدنكاران برای حضور در این پروژه ملی، تصریح كرد: خانه معدن به عنوان پارلمان بخش خصوصی حوزه معدن می‌تواند با ترسیم دورنمایی كه اجرای این طرح به دنبال خواهد داشت، معدن كاران را به حضور در این پروژه ترغیب كند.

براین اساس دارندگان پروانه بهره برداری معادن باید از طریق آدرس amarsanat.mim.gov.ir به سامانه ظرفیت‌های تولید مراجعه كرده و نسبت به تكمیل یا ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.

اقتصام **9189**1601





:: برچسب‌ها: دریاچه , شب ,
:: بازدید از این مطلب : 379
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: