طرح امداد ساحلی اورژانس كشور از پنجشنبه آغاز می شود
نوشته شده توسط : sasurse

'غلامرضا معصومی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: طرح امداد ساحلی اورژانس كشور در دو مرحله پیش بیمارستانی و بیمارستانی برای نجات جان افراد متاثر و گرفتار در محیط های آبی و دریایی استان های شمالی كشور اجرا می شود.

رییس مركز فوریت های پزشكی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با بیان این كه اورژانس كشور با دو هزار و 44 پایگاه فوریت های پزشكی درطرح تابستانی سال جاری فعالیت می‌كند، اظهار داشت: در اجرای طرح یاد شده یكهزار و 248 پایگاه جاده ای، هفت پایگاه اورژانس هوایی و 38 پایگاه و كمپ ساحلی به ارائه خدمات اورژانسی و فوریت های پزشكی به آسیب دیدگان انواع حوادث و سوانح جاده ای، ترافیكی و دریایی خواهند پرداخت.

وی گفت: در مرحله پیش بیمارستانی كه كارها در حال انجام است، به طور عمده آمبولانس های اورژانس و نیروهای فوریت های پزشكی به صورت آماده باش در كنار جاده ها در دو نوبت از ساعت هشت صبح تا 12 ظهر و 17 تا 21 استقرار خواهد یافت و در مرحله بیمارستانی هم حضور متخصص مقیم در بیمارستان ها برای ارائه خدمت پیش بینی شده است.

وی به مسافران و گردشگران توصیه كرد از تنها گذاشتن كودكان در حاشیه ساحل و كنار رودخانه ها خودداری كرده و ضمن حضور در طرح های سالم سازی دریا، از شنا كردن در نقاط ممنوعه و پرخطر(شنا ممنوع)‌ به خصوص در دریای طوفانی و مواج خودداری كنند.

معصومی اظهار داشت: سالانه بیش از 15 میلیون مسافر و گردشگر از سراسر كشور به استان های ساحلی كشور دراستان های مازندران، گیلان و گلستان سفر می كنند كه 80 درصد آنان برای استفاده از دریا و ساحل به این خطه از كشور مراجعه می كنند.

این مقام مسوول در مركز فوریت های پزشكی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اشاره به اینكه در سه ماهه نخست سال جاری 48 مورد غرق شدگی در سواحل شمالی و جنوبی كشور در استان های گیلان، مازندران، گلستان و بوشهر به این مركز گزارش شده است، افزود:‌ با تلاش امدادگران و نجاتگران اورژانس كشور از 48 مورد غرق شده حوادث دریایی 14 نفر از آنها با انجام عملیات احیای قلبی و ریوی به زندگی بازگشته اند.

معصومی اظهار داشت:‌هم اكنون كمپ ها و پایگاه های امداد ساحلی اورژانس كشور در استان های مازندران(30 نقطه)‌، گیلان(5 نقطه)‌ و گلستان (‌3 نقطه)‌ با آمادگی كامل و استقرار نیروهای اعزام سریع فوریت های پزشكی، آماده خدمات رسانی اورژانسی به مسافران و گردشگران استان های یاد شده هستند.

وی اضافه كرد: طبق آمارهای دریافتی از كمپ های ساحلی اورژانس در استان های شمالی و جنوبی كشور در سال گذشته 333 نفر از هموطنان به علت آشنا نبودن با فنون شنا و مناطق پرخطر درمحیط های آبی و ساحلی استان های شمالی و جنوبی كشور غرق شده اند.

معصومی افزود: در طرح تابستانه اورژانس، بروشور، پلاكارد و پنفلت‌ها در ورودی و خروجی شهرها توزیع و نصب خواهد شد و همچنین اطلاع رسانی پایگاه‌های اورژانس و كمپ های امداد ساحلی از طریق توزیع نقشه‌ دراستان‌های شمالی كه جاذبه‌ توریستی بسیاری دارد، انجام می شود.

طرح امداد ساحلی اورژانس از پنجشنبه یكم تیرماه آغاز و تا پایان روز سی و یكم شهریورماه امسال در استان های شمالی كشور ادامه خواهد داشت.

اجتمام**7029 ** 1569





:: برچسب‌ها: اسکاتلند , اقیانوس , خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 401
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: