'اخلاق' مهم ترین عامل حفظ وحدت است
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین 'عبدالكریم بی آزار شیرازی' عصر روز گذشته در مراسم جشن بعثت نبی اكرم (ص) درمسجد جامع گلشن گرگان اظهارداشت: انجام فریضه حج بهترین نماد وحدت و اتحاد مسلمین در مقابل دشمنان اسلام است.

وی به نقشه های شوم دشمن برای ایجاد تفرقه بین مسلمین اشاره كرد و افزود: دشمن با مطالعه زوایای مختلف دین و یافتن برخی كلمات مشابه و تفسیر نادرست از آن به تشكیل فرقه های جدید دامن می زند.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین بی آزار شیرازی، ریشه اصلی تشكیل فرقه های نوظهور و عامل اصلی ایجاد تفرقه، تفسیر غیراصولی از مفاهیم قرآن و احادیث است.

وی تفسیر اصولی و برمبنای تقریب مذاهب اسلامی را یك اصل مهم برشمرد و تصریح كرد: قرآن باید باخود قرآن تفسیر شود و تفاسیر علامه طباطبائی و شیخ محمد عبده نمونه هائی از تفسیرهای اصولی و تقریب گرا است.

رییس دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی كشور با قرائت بخشی از آیات سوره مباركه آل عمران، به مباحثه پیامبر اكرم (ص) و جمعی از مسیحیان اشاره كرد و گفت: دراین مباحثه پیامبر اكرم (ص) با تكریم افراد مقابلش دین حضرت عیسی(ع) را تائید و از ایشان به عنوان یك پیامبر الهی تمجید نمودند.

وی ادامه داد: پیامبر اكرم (ص) براساس دین مسیح با آنان مباحثه كرد و بدون كوچكترین جدالی و با اخلاق و فن منطق برآنان غلبه كرد.

حجت الاسلام والمسلمین بی آزار شیرازی، در پایان از استان گلستان به عنوان نمونه بارز وحدت در كشور و منطقه یاد كرد و از نماینده مقام معظم رهبری در استان در راستای ایجاد این وحدت تقدیر كرد.

امام جمعه اهل سنت گنبدكاووس نیز دراین مراسم گفت: محبت به اهل بیت پیامبر اكرم (ص) مقدم بر سایر امور بوده و از واجبات است و اگر كسی محبت اهل بیت (ع) را نداشته باشد، ایمانش كامل نخواهد بود.

به گزارش ایرنا آخوند 'عبدالباسط نوریزاد' عصر روز گذشته در مراسم جشن بعثت نبی مكرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) كه درمسجد جامع گلشن گرگان برگزار شد، افزود: نبی اكرم(ص) در آخرین لحظات عمر مبارك خویش بر محبت اهل بیت خود تاكید فراوان داشته اند.

وی بابیان اینكه، پیامبر اكرم (ص) همواره دلسوز امت خویش بوده و در هیچ زمانی آنان را تنها نمی گذارد، تصریح كرد: هرگز پیامبری به اندازه پیامبر خاتم(ص)از خداوند متعال رستگاری و آمرزش امت خود را نطلبیده است.

آخوند نوریزاد از پیامبر اكرم (ص) بعنوان بزرگ منادی وحدت نام برد و گفت: در نزد پیامبر(ص) سیاه و سفید و فارس و عرب تفاوتی نداشت و افرادی چون بلال حبشی و سلمان فارسی گواه این سیره و سلوك ایشان است.

وی در عصر كنونی از امام راحل و خلف صالح ایشان به عنوان بزرگ منادی وحدت در جهان اسلام نام برد و گفت: برای اینان نیز مسلمانان غرب و شرق و شیعه و سنی تفاوت ندارند و حمایت از مردم مظلوم و اهل سنت فلسطین گواهی بر این ادعاست.

آخوند نوریزاد از خدمات ارزنده نظام به جامعه اهل سنت تقدیر كرد و گفت: همه اعم از شیعه و سنی باید قدر این نظام الهی را بدانیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان نیز گفت: بعثت نبوی یك انقلاب بزرگ در جهان بشری است و انقلاب اسلامی ایران نیز برگرفته از انقلاب بزرگ نبی اكرم (ص) است.

'علیرضا جمشیدی' افزود: بعثت رسول مكرم اسلام (ص) تضمین كننده سعادت بشری و یك انقلاب حیات بخش است و پیروی از آن برهمگان واجب می باشد.

وی اظهارداشت: خداوند متعال در قرآن كریم به اطاعت و اجابت دعوت حق و پیامبر عظیم الشان اسلام تاكید كرده است و اطاعت از احكام دین را راه سعادت بشری اعلام نموده است.

جمشیدی، حكومت و حكومت داری پیامبر اكرم (ص) را نمونه كامل یك حكومت الهی و برپایه عدالت برشمرد و گفت: معمار كبیر انقلاب نیز با تاسی از سیره و روش جد بزرگوارشان حكومت جمهوری اسلامی را بنا كردند.

وی اضافه كرد: از بدو تشكیل حكومت اسلامی در كشور امام راحل بر اجرای سیره و روش حكومت داری رسول مكرم اسلام (ص) تاكید داشتند و امروز خلف صالح ایشان نیز همین راه را در پیش گرفته است.

معاون استاندار گلستان با بیان اینكه در نظام دینی ایران اسلامی، فرهنگ و تعلیمات نبوی حاكم است، تصریح كرد: در عصر كنونی ولایت فقیه مسئولیت اداره جامعه اسلامی را برعهده دارد و تنها مرجع مطاع جهان اسلام است.

جشن بعثت نبی مكرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) با حضور مسئولان واقشار مختلف مردم در مسجد جامع گلشن شهر گرگان برگزار شد.

601 /506





:: برچسب‌ها: عکس ها , آلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: