انقلاب اسلامی و اندیشه های امام خمینی (ره) نجات بخش جهان اسلام هستند
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرنگار ایرنا از جاكارتا، در این نشست كه به همت مشترك رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و موسسه مطهری باندونگ اندونزی و همچنین مجمع اخوت شیعه و سنی اندونزی برگزار می شد، مصدر مسعود عضو شورای عالی سازمان نهضت العلماء و معاون دیوان مسجد اندونزی با اشاره به برخی ویژگی های شخصیتی امام خمینی (ره) اظهار داشت: امام خمینی (ره) شخصیت بزرگی است كه طی یك قرن اخیر بی نظیر بوده است.

این اندیشمند اندونزیایی تاكید كرد: امام خمینی (ره) الهام بخش و آزادكننده مسلمانان از استعمار و متحدكننده امت اسلامی بود كه تفاوتی بین شیعه و سنی قائل نبود.

این شخصیت برجسته اسلامی اندونزیایی در ادامه سخنانش با استناد به حدیثی از پیامبر (ص)، وجود اختلاف نظر در تفسیر از منابع اسلامی را امری طبیعی و ناشی از گستردگی و وسعت ظرفیت موجود در اسلام خواند و تاكید كرد: نباید اختلاف نظر و برداشت ها، به بهانه ای برای توهین و منازعات بین مذاهب تبدیل شود زیرا تنها اصل اسلام امری مسلم و مطلق است و مذاهب امری نسبی است.

وی همچنین تصریح كرد: وحدت اسلامی زمانی محقق خواهد شد كه طرفین اهل مدارا بوده و برای تحقق وحدت اسلامی اعتبار و اهمیت قائل شوند و به یكدیگر نیز احترام بگذارند و داوری وقضاوت در خصوص مذاهب را به خداوند بسپارند.

معاون دیوان مسجد اندونزی بزرگترین نهاد مربوط به مساجد سراسر این كشور علت محبوبیت وماندگاری امام خمینی (ره) را اخلاص وی در راه خدا دانست و ابراز امیدواری كرد تا مسلمانان با الگو گرفتن از این مرد بزرگ تاریخ معاصر اسلام راه عزت و عظمت اسلام و مسلمانان را بیش از پیش هموار كنند.

جلال الدین رحمت یكی دیگر از اندیشمندان اسلامی با تشریح برخی فتاوی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص وحدت اسلامی و اقتداء به اهل سنت، خاطر نشان كرد: امام خمینی (ره) همانند امامان معصوم شیعه بر وحدت امت اسلامی باور و اعتقاد قلبی داشت و از هیچ اقدام عملی در مسیر تحقق این آرمان بزرگ كوتاهی نكرد.

وی راه امام خمینی (ره) را الهام بخش و چاره ساز برای وحدت اسلامی خواند و با اشاره به تحولات و شرایط جاری در جهان اسلام بر ضرورت همگرایی و وحدت امت اسلامی تاكید كرد.

محمود فرازنده سفیر ایران در اندونزی نیز با اشاره به نقش انبیاء و اولیاء الهی در تغییر واصلاح نگرش بشر نسبت به فلسفه زندگی خاطرنشان كرد: پیامبران الهی آمده اند تا از طریق دین به زندگی بشر هویت و ماهیت بخشیده و آنرا متصل به كمال لایتناهی كنند.

وی انقلاب اسلامی را ادامه نهضت انبیاء الهی دانست كه توانست اسلام را به عنوان ایدئولوی كامل جهت ادامه راه بشر معرفی كنند.

سفیر ایران در جاكارتا افزود: در دوره ای كه كمونیسم، مائوئیسم شكست خورده و ولیبرال دموكراسی غربی در آستانه فروپاشی است، ماهیت ایدئولوژیكی اسلام ظرفیت های خود را ارائه می كند.

فرازنده تاكید كرد: امام خمینی (ره) كه خود را خادم و خدمتگزار مردم بر می شمرد، توانست بزرگترین انقلاب تاریخ معاصر را رقم بزنند و بر این باور بودند كه با بهره گیری از ظرفیت موجود در اسلام، بزودی اسلام ابرقدرتها به شكست خواهد كشاند.

وی همچنین با اشاره به تحولات جاری در كشورهای اسلامی و بیداری اسلامی اظهار داشت: اسلام دین وحدت وتسامح بوده و دشمنان اسلام با اذعان به قدرت وحدت اسلامی و بیداری اسلامی در صدد تشدید منازعات مذهبی شیعه وسنی در جهان اسلام هستند.

محمد علی ربانی رایزن فرهنگی ایران نیز در سخنانی در این نشست، امام خمینی را مجدد و احیاء كننده دین در قرن بیستم كه قرن بیداری اسلامی است برشمرد و اظهار داشت: امام خمینی (ره) گفتمان و برداشت جدیدی از اسلام تحت عنوان اسلام ناب محمدی (ص) ارائه داد كه ویژگی های آن متمایز از برداشت های رایج بود.

آساق**335





:: برچسب‌ها: اسپانیا , تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 371
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: