سخنگوی اشتون: مذاكرات مسكو در فضای خوبی پیش می رود
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرنگار ایرنا، مان گفت: بحث و تبادل نظر درباره محتوای مكالمه تلفنی اخیر سعید جلیلی و اشتون از محورهای اصلی نشست امروز (دوشنبه) تهران و گروه 1+5 در نشست مسكو است.

مان در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش كه آیا ایران پیشنهادهای جدیدی به مسكو آورده است، اظهار داشت: تهران در بغداد پنج محور را در بسته پیشنهادی خود مشخص و احتمالا امروز هم پیشنهادهای جدیدی را مطرح خواهد كرد.

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا 1+5 در پاسخ به پیشنهادهای ایران از خود جدیت نشان خواهد داد، افزود: در مكالمه اخیر تلفنی جلیل و اشتون تصریح شد كه در نشست مسكو در مورد محورهای بغداد به طور مفصل بحث شود.

در نشست دو روزه مسكو كه امروز آغاز شد، تیم مذاكره كننده ایرانی به سرپرستی دبیر شورای عالی امنیت ملی كشورمان با نماینده سیاسی اتحادیه اروپا مذاكره می كند و مدیران سیاسی وزارتخانه های خارجه اعضای 1+5 هم در این مذاكرات حضور دارند.

مان گفت: آنچه میان گروه های مذاكره كننده در نشست مسكو ادامه خواهد یافت، پیگیری بحث های مقدماتی است كه عصر امروز پایان می یابد.

سخنگوی اشتون افزود: روز دوشنبه، زمان برگزاری جلسات عمومی گروه های مذاكره كننده است و سه شنبه نیز برنامه های دوجانبه برگزار خواهد شد.

جلیلی: نشست مسكو زمینه خوبی برای آزمون حسن نیت غرب است

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نیز پیش از آغاز نشست اعلام كرد: مذاكرات مسكو زمینه خوبی برای آزمون حسن نیت كشورهای غربی است.

وی در جمع خبرنگاران در مسكو گفت: پروتكل آزمون دیگری است كه نشان دهد آیا آنان با پیشرفت ملت ایران مخالف هستند یا مخالفتی ندارند؟.

مذاكرات در پایتخت روسیه ساعت 11 به وقت محلی (30/11 تهران) پشت درهای بسته آغاز شد.

این مذاكرات در ساختمان هتل 'حلقه طلایی' مجاو ساختمان وزارت امور خارجه روسیه جریان دارد و حدود 300 خبرنگار از رسانه های مختلف خبری جهان آن را پوشش می دهند.

قرار است این مذاكرات فردا (سه شنبه) نیز ادامه یابد و دو طرف پیشنهادهای ارائه شده را بررسی می كنند.

تهران در چندین دور مذاكرات انجام شده، براساس صلح آمیز بودن فعالیت های اتمی و اعتماد سازانه خود، اعلام كرده از حقوق هسته ای مطابق مقررات بین المللی چشم پوشی نخواهد كرد.

اروپام/2016**2240**2242**518**1516





:: برچسب‌ها: پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: