زیباترین ندای آسمانی
نوشته شده توسط : sasurse

در بیست و هفتم رجب، با نزول نخستین آیات قرآنی(سوره علق) پیامبری از جانب حق تعالی مبعوث شد كه منشا رحمت، بركت و آغازگر رسالتی بزرگ شد.

در دوران جهالت مردم حجاز و در آن زمان كه مردم بت پرست در كویر خشك رذایل گرفتار بودند؛ حضرت محمد(ص) برای راز و نیاز و عبادت معبود خود، در خلوتی روحانی به غار حرا پناه می برد و در دل كوه های مكه، به پرستش پروردگار یكتا می پرداخت.

در یكی از این شب ها، آنگاه كه بنده خاص خداوند سربر سجده داشت، جبرئیل، فرشته الهی نازل شد تا با خواندن او به عنوان خاتم انبیا، فرمان الهی را مبنی برآغاز راهی برای رستگاری بشریت و اعلام پایان بعثت پیامبران، ابلاغ كند.

با برگزیده شدن خاتم النبیین محمد مصطفی(ص) باب رسالت بسته شد و خداوند، اسلام را به عنوان كامل ترین و جامع ترین برنامه برای عبور بشر از گذرگاه پرپیچ و خم دنیای فانی بسوی آخرت به جهانیان هدیه داد.

حضرت محمد(ص) در شرایطی به ابلاغ رسالت الهی برگزیده شد كه عربستان گرفتار اوضاع نابسامان اجتماعی بود، در چنین شرایطی برای جلوگیری از تكذیب و تهمت های ناروا در ابتدای رسالت رسول نبی(ص)، دعوت به اسلام مخفیانه آغاز شد. پیامبر اكرم دعوت را از خانواده خود شروع كرد و نخستین كسانی كه به ایشان ایمان آوردند، حضرت خدیجه(س) همسر و امام علی(ع) پسر عموی ایشان بودند.

پس از سه سال دعوت مخفیانه، با استناد به اذن خداوند كه فرمود 'آشكارا آن چه را ماموریت داری بیان كن و از مشركان روی گردان، ما شر استهزاكنندگان را از تو دور می كنیم'. ایشان دعوت به اسلام را آشكارا مطرح كردند، اما دشمنان چنان عرصه را بر حضرت و یارانشان تنگ كردند كه به دستور خداوند، راه هجرت را از مكه به مدینه برگزیدند.

هجرتی كه سرآغاز جهانی شدن بود، رسول خدا در مدینه منشور حكومتی اسلام را پایه ریزی و همه مردم را در اداره حكومت شریك كردند. هجرت فصل تازه ای را در زندگی پیغمبر اكرم(ص) و اسلام گشود بطوری كه هجرت مبدا تاریخ مسلمانان قرار گرفت.

رسول اكرم(ص) در مدینه، مسجدالنبی را با كمك یاران خود بنا نهادند و این مسجد پایگاه بزرگی برای اشاعه و ترویج دین اسلام شد. از سوی پیامبر (ص) مبلغین به سرزمین های اطراف فرستاده شدند و اسلام با نورانیت خود، به سرعت شروع به پیشرفت كرد و پس از گذشت10 سال از هجرت به مدینه اسلام نه تنها در سراسر عربستان گسترش یافت بلكه به سرزمین های دیگر نیز رسید و مردم بی شماری به این دین پیوستند.

در سال هشتم هجرت پیامبر اكرم(ص) تصمیم به فتح مكه گرفتند و در دهم رمضان با سپاهیان اسلام به سوی مكه حركت كردند. زمانیكه حضرت محمد(ص) و مسلمانان وارد مكه شدند، این شهر بدون مقاومت تسلیم و با دستور حضرت بت ها در هم شكسته شد. این چنین بود كه اسلام به پیروزی بزرگ دیگری دست یافت. از این سال به بعد، مردم جهان گروه گروه به اسلام روی آوردند و با احكام حیات بخش و انسان ساز آن آشنا شدند.

سر انجام در سال دهم هجرت، پیغمبر اكرم(ص) برای انجام مراسم حج به مكه عزیمت كردند و پس از برگزاری حج در راه بازگشت به مدینه در محلی به نام غدیرخم حضرت علی(ع) را به عنوان ولی و جانشین خویش معرفی كردند و حدیث ثقلین را قرائت فرمودند:'من در میان شما امت دو چیز نفیس وزین و گران بهایی را باقی گذرنده ام كه كتاب خدا و عترت من، كه اهل بیت منند، كه این دو هرگز از همدیگر جدا نمی شوند تا وقتی كه بر من نزد حوض كوثر وارد شوند.'

چند ماه پس از این واقعه در 28 صفر سال یازدهم هجری قمری، حضرت محمد(ص) در 63 سالگی پس از گذشت 23 سال از بعثت و رسالتی الهی در مدینه چشم از جهان فروبست.

بعثت پیامبر اكرم (ص)سرآغاز راهی شد تا انسان از شرك؛ بی عدالتی؛ جهل و فساد رها شده و به سوی توحید؛ معنویت و عدالت رهنمون شود.

اطلاع**2059**9131





:: برچسب‌ها: کانادا , مرخصی , انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: