سایه بحران بدهی اروپا بر نشست گروه بیست در مكزیك
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرگزاری رویترز از لاس كابوس، در حالی كه انتخابات روز یكشنبه (28 خرداد) یونان و بحران بدهی ایتالیا و اسپانیا باعث نوسانات بازارهای مالی شده و توجه افكار عمومی را به خود جلب كرده است، رییس جمهوری مكزیك در آستانه برگزاری نشست گروه بیست خواستار تعهد بیشتر این كشورها برای حل بحران بدهی یورو و تقویت توان صندوق بین المللی پول شد.

'فیلیپ كالدرون'، رییس جمهوری مكزیك، در جمع خبرنگاران گفت: حتی با آنكه انتظار نداریم به توافق مشخصی در مورد حل بحران بدهی اروپا برسیم ، اما می خواهیم نماینده های این كشورها از ادبیاتی استفاده كنند و وعده هایی بدهند كه بیشتر به اروپایی قوی تر و جدیدتر در مقایسه با اروپای قرن بیست و یكم منجر شود.

بر اساس این گزارش، نتیجه انتخابات روز یكشنبه یونان می تواند به این سوال پاسخ دهد كه آیا یونان بعد از دو سال و نیم دست و پنجه نرم كردن با بحران اقتصادی در منطقه یورو باقی می ماند یا خیر.

رییس جمهوری مكزیك گفت باید خود را برای هر یك از سناریوهای پیش رو در مورد یونان آماده كنیم.

بر اساس این گزارش، هدف نهایی از برگزاری این نشست، قطعی كردن وعده های گروه بیست برای اعطای منابع مالی بیشتر به صندوق بین المللی پول به منظور مقابله با بحران است. كشورهای عضو گروه بیست در ماه آوریل (فروردین/ اردیبهشت) وعده دادند دست كم 430 میلیارد دلار در قالب وام های جدید به صندوق بین المللی پول كمك كنند، تا این نهاد بتواند كشورهای به شدت مقروض منطقه اروپا را از خطر ورشكستی برهاند. اما قدرت های نوظهور مانند برزیل، روسیه، چین و مكزیك هنوز میزان دقیق كمك خود را اعلام نكرده اند.

كالدرون با اشاره به مبلغ مورد توافق در ماه آوریل یادآور شد: برآورد من این است كه به سرمایه گذاری بیشتری دست می یابیم، اما مایه شرمساری است كه آمریكا و كانادا در روند بهبود ذخایر مالی صندوق بین المللی پول شركت نمی كنند.

مترجمام**9157**‌1506





:: برچسب‌ها: روش , کانادا ,
:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: