یك فعال سوری: مداخله غرب در سوریه باعث خونریزی بیشتر می شود
نوشته شده توسط : sasurse

دكتر 'سدیس العشایر' از مسئولان 'باشگاه سوری های مقیم انگلیس' در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا، گفت: آنچه كه ما امروز بیش از هر چیزی در سوریه به آن نیاز داریم، مذاكرات سیاسی و آشتی ملی است تا از تشدید بحران جلوگیری شود و طرفین بتوانند اختلافات خود را از طرق مسالمت آمیز حل و فصل كنند.

وی با ابراز تاسف از كشته شدن مردم بیگناه در سوریه، ابراز امیدواری كرد كه مذاكرات صلح و آشتی ملی هرچه زودتر آغاز شود، 'چون ادامه این وضعیت به یك جنگ تمام عیار داخلی و فاجعه ای انسانی منتهی خواهد شد.'

وی اظهارداشت: سوریه از یك موقعیت ویژه راهبردی در قلب منطقه خاورمیانه برخوردار است و به همین دلیل قدرت های غربی علاقه مندند در امور داخلی آن كشور مداخله كنند. اما هرگونه ماجراجویی نظامی غرب در سوریه فقط باعث تشدید بحران می شود و ثبات و امنیت كل منطقه را به خطر می اندازد.

دكتر العشایر با اشاره به نقش سوریه در جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی، گفت: دولت سوریه سال ها از آرمان های مردم فلسطین در مقابل رژیم اسراییل دفاع كرده است و همین سیاست اصولی یكی از دلایل ناخشنودی غرب و كشورهای مرتجع منطقه از دولت سوریه است.

وی تاكید كرد: قدرت های غربی با همراهی رژیم های مرتجع در منطقه خلیج فارس تلاش می كنند با مداخلات خود و حمایت هایشان از گروه های مسلح، نظام سوریه و در نتیجه جبهه مقاومت را در منطقه تضعیف كنند.

'سوریه همیشه بر ضرورت آزادسازی همه سرزمین های اشغالی فلسطین و همچنین بلندی های جولان از اشغال رژیم اسراییل تاكید كرده است و قطعا این موضعی است كه غرب و طرفداران اسراییل را عصبانی می كند.'

این فعال مدنی سوری افزود: نگرانی ما این است كه با تشدید بحران در سوریه و مداخلات خارجی، كل نظام سیاسی، اجتماعی و اقتصادی سوریه تخریب شود و كشتار و خونریزی افزایش یابد، چون جامعه سوریه جامعه ای متنوع و متكثر است كه اقلیت های مختلفی در آن زندگی می كنند.

وی اظهارداشت: دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی یكی از اهداف خطرناك قدرت های خارجی است و به همین دلیل ما با هرگونه دخالت خارجی در كشورمان مخالف هستیم... ما باید در راه تقویت مدارا و همزیستی مسالمت آمیز گروههای مختلف در سوریه تلاش كنیم.

وی با هشدار به كشورهای غربی گفت: خطر جنگ داخلی فقط دولت سوریه را تهدید نمی كند بلكه كل جامعه سوریه و ساختارهای آن در معرض خطر قرار دارند و به همین دلیل اكثر مردم خواهان گفت و گو و آشتی ملی هستند.

دكتر العشایر موضع كشورهای غربی از جمله آمریكا و انگلیس را جانبدارانه و مبتنی بر معیارهای دوگانه توصیف كرد و افزود: از جمله نشانه های این برخوردهای جانبدارانه این است كه دولت های غربی فقط به دنبال سرنگونی نظام سوریه هستند و به همین دلیل همه مشكلات را به گردن دولت می اندازند و نه تنها به گروههای مسلح و تروریست ها فشار نمی آورند بلكه از آنها حمایت هم می كنند.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو از نحوه پوشش حوادث سوریه توسط رسانه های غربی و عربی انتقاد كرد و گفت: این رسانه ها نقش مهمی را در دامن زدن به بحران سوریه و تشدید درگیری ها و در عین حال وارونه جلوه دادن حقایق بازی می كنند.

وی اظهارداشت: رسانه هایی كه با پول شیخ نشین های خلیج فارس اداره می شوند، تلاش می كنند واقعیت ها را تحریف كنند و گزارش های غلط به مخاطبان بدهند و كشورهای غربی را به مداخله نظامی در سوریه ترغیب كنند.

جمعی از فعالان مدنی و مخالفان جنگ در انگلیس عصر دیروز با تجمع در مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس، مخالفت خود را با هرگونه مداخله غرب در امور داخلی سوریه اعلام كردند.

در این تجمع كه به دعوت ائتلاف بزرگ ضدجنگ انگلیس و حضور تعدادی از فعالان سوری مقیم لندن برگزار شد، تجمع كنندگان با سردادن شعارهایی سیاست های مداخله جویانه دولت انگلیس و دیگر كشورهای غربی در سوریه را محكوم كردند.

آنان شعاد می دادند: ما خواهان جنگ دیگری در خاورمیانه نیستیم، دست از سر سوریه بردارید، ما مخالف دخالت غرب در سوریه هستیم و ...

در جریان این تجمع نامه ای كه به امضای جمعی از اعضای ائتلاف ضدجنگ انگلیس و فعالان حامی صلح رسیده بود، تحویل دفتر دیوید كامرون نخست وزیر انگلیس شد.

امضاء كنندگان این نامه ضمن محكوم كردن خشونت های جاری در سوریه، از نخست وزیر انگلیس خواسته اند كه سیاست مداخله نظامی در سوریه را تعقیب نكند.

'جان ریس' معاون 'ائتلاف جنگ را متوقف كنید' نیز درباره خطر مداخله نظامی غرب در سوریه گفت: تجربه سال های گذشته ثابت كرده است كه مداخله خارجی فقط اوضاع را بدتر می كند و باعث می شود افراد بی گناه بیشتری كشته شوند.

وی افزود: مداخله نظامی غرب در عراق، افغانستان و لیبی نشان داد كه این گونه اقدامات كمكی به مردم نمی كند و از سوی دیگر وضعیت سوریه با همه این كشورها متفاوت است و هرگونه مداخله نظامی می تواند به بحران بزرگتری در منطقه منجر شود.

وی تاكید كرد: مخالفت ما با مداخله نظامی غرب در سوریه به معنای حمایت از دولت آن كشور نیست، بلكه ما معتقدیم غرب برای اهداف خاص خود به دنبال حمله به سوریه است و به همین دلیل با آن مخالفیم.

آقای 'ریس' اظهارداشت: آمریكا و انگلیس به دلیل ناكامی در تصویب قطعنامه های مورد نظر خود در شورای امنیت سازمان ملل، تلاش می كنند تا این شورا را دور بزنند و به هر نحو ممكن برای تغییر رژیم در سوریه مداخله كنند.

وی گفت: فعلا مخالفت روسیه و چین مانع عمده بر سر راه مداخله غرب در سوریه است ولی برخی كشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و تركیه آماده شركت در حمله نظامی به سوریه هستند.

وی افزود: ما وظیفه داریم افكار عمومی كشورهای غربی را در قبال سیاست های جنگ طلبانه ناتو و غرب آگاه كنیم و مانع از بروز فاجعه دیگری در منطقه خاورمیانه شویم.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: