آماده ارایه دستاوردهای علمی و تحقیقاتی خود به اقلیم كردستان عراق هستیم
نوشته شده توسط : sasurse

محمد رضا اصغری روز پنج شنبه در دیدار با وزیر كشاورزی اقلیم كردستان عراق، آذربایجان غربی را یكی از استان های پیشرو در حوزه كشاورزی اعلام كرد و افزود: این استان با تولید سالانه شش میلیون تن انواع محصولات كشاورزی، بخش قابل توجهی از نیاز جمهوری اسلامی را تامین می كند.

وی اضافه كرد: از مجموع محصولات زراعی و باغی كه هم اكنون از جمهوری اسلامی به اقلیم كردستان عراق صادر می شود، بخش عمده ای مربوط به محصولات كشاورزی آذربایجان غربی است.

اصغری با عنوان اینكه محصولات كشاورزی آذربایجان غربی به لحاظ كیفی در حد استاندارد های جهانی است یادآور شد: بر اساس آزمایش های انجام شده محصولات تولیدی آذربایجان غربی از نظر بقایای مواد مضر و سموم شیمیایی بسیار مطلوب تر از محصولات دیگر كشورهای منطقه است.

رییس سازمان جهاد كشاورزی آذربایجان غربی اضافه كرد: آذربایجان غربی به دلیل داشتن دانشكده های كشاورزی و مراكز آموزش عالی، تحقیقاتی و پژوهشی معتبر در زمینه تحقیقات كشاورزی و فن آوری های جدید نیز پیشگام است.

وی گفت: هم اكنون بخش كشاورزی استان آذربایجان غربی در كشت درختان سیب پاكوتاه و عمل آوری درختان میوه هسته دار به روش كشت بافت در ایران و خاورمیانه بی نظیر است.

اصغری افزود: آذربایجان غربی به دستاوردهای خوبی در زمینه آبیاری تحت فشار نیز دست یافته و تنها در سال گذشته در 25 هزار هكتار از اراضی این استان روش های آبیاری نوین اجرا شده است.

وی تولید 600 هزار تن شیر، یك میلیون تن سیب، دو میلیون تن چغندر قند، 15 هزار تن عسل و 14 هزار تن، محصولات شیلاتی تن ماهی را از جمله تولیدات كشاورزی و دامی آذربایجان غربی اعلام كرد.

وزیر كشاورزی و ذخایر آبی اقلیم كردستان عراق نیز در این دیدار با اشاره به مشتركات فرهنگی و تاریخی میان مردم دو منطقه گفت: در حال حاضر یك برنامه ریزی راهبردی در بخش كشاورزی اقلیم كردستان در حال تدوین است كه در اجرای این برنامه ها علاقمند به همكاری با جمهوری اسلامی هستیم.

'سیروان بابان ' اضافه كرد: جمهوری اسلامی می تواند هم با بخش خصوصی و هم با بخش دولتی اقلیم كردستان عراق در توسعه كشاورزی منطقه مشاركت كند و ما نیز از مشاركت جمهوری اسلامی استقبال می كنیم.

وی در این دیدار قول مساعد داد، برای رفع مشكلات موجود در مسیر صادرات محصولات كشاورزی آذربایجان غربی به اقلیم كردستان عراق، اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.

رئیس سازمان جهاد كشاورزی آذربایجان غربی روز چهارشنبه به همراه هیاتی به ریاست استاندار آذربایجان غربی برای شركت در آیین افتتاح نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی با محوریت آذربایجان غربی روز چهارشنبه وارد شمال عراق شده است.

583/582/245





:: برچسب‌ها: به من , بریتانیا , لا ,
:: بازدید از این مطلب : 331
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: