تحلیلگر هندی:موفقیت مذاكرات هسته ای مسكو به موضع عادلانه غرب بستگی خواهد داشت
نوشته شده توسط : sasurse

خانم 'آرتی بالی' سردبیرمیز دیپلماتیك گروه رسانه ای سهارا هند روز پنج شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در دهلی نو تصریح كرد: موفقیت یا شكست مذاكرات هسته ای قریب الوقوع بین ایران و گروه 1+5 در مسكو به موضع صحیح و عادلانه قدرت های غربی و به رسمیت شناختن حق هسته ای ایران بستگی خواهد داشت.

این كارشناس برجسته امور راهبردی هند، در پاسخ به سوالی در مورد انتظار وی از مذاكرات قریب الوقوع بین ایران و شش قدرت جهانی در مسكو، گفت: انتظار می رود كه مذاكرات مسكو، در صورت موضع عادلانه قدرت های غربی در این مذاكرات و خروج این قدرت ها از زیر نفوذ رژیم صهیونیستی موفقیت آمیز باشد.

وی، در مورد علل اعمال فشار كشورهای غربی بر روی ایران علیرغم آگاهی آنها از ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران و نقش رژیم صهیونیستی در این میان گفت: ایران از قبل پیمان عدم اشاعه هسته ای را امضا و بارها مخالفت خود را با كسب یا تولید تسلیحات هسته ای بخاطر ماهیت كشتار جمعی این سلاحها اعلام كرده است.

خانم 'آرتی بالی' افزود: ایران تسلیحات هسته ای را از نظر اسلام حرام توصیف كرده است حال آنكه اسرائیل اینگونه تسلیحات خطرناك را بطور پنهانی تولید و از امضای پیمان خلع سلاح هسته ای خاورمیانه در سال 2010 خودداری كرده است و قدرت های غربی از قبل تحت فشار همكاری نظامی بین آمریكا و اسرائیل عمل می كنند.

وی تحریم های آمریكا را علیه ایران غیرانسانی توصیف كرد و گفت: آمریكا در واقع سعی دارد كه جریان فناوری پیشرفته را به سوی ایران حتی برای مصارف پزشكی و انسانی كند یا متوقف كند.

وی، توانمندی برخی از كشورهای دیگر از جمله هند، برزیل و تركیه را در مذاكرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 برای حل مناقشه هسته ای بین ایران و قدرت های غربی ضروری توصیف كرد و گفت: كشورهای بیشتری چون هند، برزیل و تركیه باید در گفتگوهای هسته ای بین ایران و شش قدرت جهانی دخیل شوند تا آنها بتوانند روش هایی از قبیل مبادله سوخت را برای تقویت اعتماد بین طرفین و حل موضوع هسته ای ایران پیشنهاد كنند.

خانم 'آرتی بالی' آمریكا را به عنوان یك بازیچه دست اسرائیل توصیف كرد و گفت: اسرائیل نقش مهمی را در تعیین جهت سیاست خارجی آمریكا ایفا می كند چون صهیونیست ها اقتصاد آمریكا را تحت كنترل خود دارند و به همین جهت آمریكا یك موضع دوگانه را در مورد اشاعه هسته ای اتخاذ كرده است.

وی افزود: بااین حال آمریكا باید یك موضع بیطرفانه و منطقی را در برخورد با همه كشورهای جهان به منظور حفظ وجهه خود اتخاذ كند.

گروه رسانه ای 'سهارا ' هند از بزرگترین مجموعه های رسانه ای در این كشور است كه از شبكه های مختلف رادیو و تلویزیونی ،روزنامه ها و نشریات گوناگون تشكیل شده است .

آساق ** 2164** 589**1446





:: برچسب‌ها: تایوان , د , خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: