كارتونیست مطرح عمانی:كاریكاتور خود به تنهایی یك رسانه است
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، این هنرمند كه مجموعه ای از كاریكاتورهایش در سرای رزونامه نگاران به نمایش درآمده است اجتماعی بودن، اغراق گری، گزندگی، توجه به وجهه طنز و كمیك بودن، انتقادی بودن، تصویرگری و اصلاحگری را از وجوه ذاتی هنر كاریكاتور برشمرد كه در هیچ هنری به یكباره جمع نمی شود.

این روزنامه نگار و هنرمند عرب كه تاكنون در نمایشگاههای بین المللی متعددی حضور داشته افزود: برای بیان مسایل اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی زبان كاریكاتور تاثیرگذارترین هنرها است.

وی از كاریكاتور به عنوان هنری جهانی یاد كرد كه زبان بین المللی آن موجب تاثیرگذاریش برهمه انسان ها با هر فرهنگ و زبان و مسلكی است.

الدارودی گفت: در مواجهه با مسایل اجتماعی هنرمندان و روزنامه نگاران ازپیشگامانی هستند كه می توانند تحلیلگر مسایل روز باشند و زبان هنر در قالب كاریكاتور در عرصه روزنامه نگاری به درستی این وظیفه را به عهده گرفته است.

وی از كاریكاتور به عنوان صیقل دهنده روح دردمند انسان هایی یاد كرد كه زبان لطیف هنر را به عنوان ابزار مبارزاتی خود انتخاب كرده اند.

الدارودی ادامه داد: تاكنون در بسیاری از كشور های اروپایی، آسیایی و افریقایی حضور داشته ام به همین دلیل با جدیت می توانم بگویم كه ظلم ستیزی در قالب خلق اثرهنری مورد توجه همه انسانهای آزادی خواه و جوامع عدالت پروراست.

این هنرمند كارتونیست گفت: نبرد ظالمانه قدرتمداران و ظلم ستیزی مظلومان قرنهاست كه موضوع هنرمندان مطرح جهان بوده و در این بین زبان كاریكاتور در جهان عرب پیشینه درخشانی دارد؛ خصوصا در قالب روزنامه نگاری و كاریكاتور روزنامه ای به همین دلیل دنیای عرب به خوبی با این ابزار مبارزاتی آشناست و از آن بهره می برند.

این روزنامه نگار عمانی توضیح داد: امروز در روزنامه های عربی و كشور های اسلامی ظلمی كه در بسیاری از كشور ها از طریق اجماع استعمارگران غربی بر مسلمانان روا داشته می شود همواره موضوع كاریكاتوریست هاست.

وی افزود: بیداری اسلامی در كشور های عربی و پس از آن بیداری دیگر ملت ها نشان می دهد كه بشر امروزی دیگر تاب و تحمل جباران ظالم را نداردبه همین جهت در خلق آثارم با موضوع بیداری اسلامی تلاش كرده ام انعكاس دهنده این رویداد ها باشم.

فراهنگ**9266





:: برچسب‌ها: فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: