ژاپن سیاست‌های محرک اقتصادی بیشتری اجرا کند
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ ، صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود افزود ارزش ین ژاپن بیشتر از حد عادی و طبیعی است و بانک مرکزی ژاپن باید برای تحریک تقاضا و مصرف داخلی سیاستهای محرک و انبساطی پولی بیشتری را در اولویت خود قرار دهد .

بر اساس این گزارش ، صندوق بین المللی پول در ادامه افزود ، ارزش نرخ ارز ژاپن طی یک سال اخیر رشد چشمگیری داشته است که علت اصلی آن ورود سرمایه های خارجی به اقتصاد ژاپن بوده است .

بر این اساس تشدید نگرانیهای بین المللی نسبت به بحران مالی و بدهی منطقه یورو موجب شده است تا ارزش ین در برابر دلار از اواسط ماه مارس بیش از 5 درصد افزایش یابد . افزایش ارزش ین به شدت به ضرر صادر کنندگان بزرگ ژاپنی است و قدرت رقابت آنها را در بازارهای بین المللی کاهش داده است . اقتصاد ژاپن در ده سال گذشته با روند نزولی قیمتها روبرو بوده است .

صندوق بین المللی پول هشدار داد ادامه روند کنونی در اقتصاد ژاپن می تواند موجب کاهش ارزش سهام و افت اعتماد مصرفی در این کشور شود . نمایندگان پارلمان ژاپن نیز فشار زیادی را بر رییس بانک مرکزی این کشور وارد می کنند تا سیاستهای محرک و انبساطی پولی بیشتری را اجرا کند .

پیش بینی می شود رشد اقتصادی ژاپن در سه ماه دوم 2012 میلادی به نیمی از رشد اقتصادی 4.7 درصدی این کشور در سه ماه نخست برسد . کارشناسان اقتصادی بر این باورند که رشد اقتصادی ژاپن در سه ماه دوم 2012 به کمتر از 2 درصد و در سه ماه سوم امسال نیز 1.6 درصد برسد .





:: برچسب‌ها: فوتبال , دوچرخه ,
:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: