دولت پاكستان اظھارات وزیر دفاع آمریكا را رد كرد
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا،'معظم علی خان' سخنگوی وزارت امور خارجه دولت پاكستان در بیانیه ای اعلام كرد: اسلام آباد احساس می كند وزیر دفاع آمریكا برخی از مسائل پیچیدہ از جمله تلاش ھای پاكستان در مسیر جنگ علیه تروریسم و افراط گرایی را نادیده گرفته است.

در این بیانیه آمدہ است، مساله جنگ علیه تروریسم در پاكستان باید در چارچوپ پیشبرد روند صلح در افغانستان و منطقه به طور وسیع تر مشاھدہ شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه دولت اسلام آباد تاكید كرد: پاكستان بارھا اعلام كردہ كه ھرگز اجازہ نخواھد داد از این كشور علیه دیگر كشورھا استفادہ شود و یا كشورش به پناهگاه امنی برای شبه نظامیان تبدیل شود.

وی افزود: پاكستان با در نظر گرفتن منافع ملی خود در حال مبارزہ علیه تروریسم و افراط گرایی بودہ و ھیچ كس نباید نسبت به عزم و ارادہ این كشور در این زمینه شك و ابھامی داشته باشد.

سخنگوی دستگاہ دیپلماسی اسلام آباد گفت: فداكاری و از خودگذشتگی ھای پاكستان در مبارزہ علیه تروریسم بی نظیر و مستدام خواھد بود.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه پاكستان ادامه داد: اسلام آباد یك راھبرد خوب و اساسی را برای از بین بردن تھدیدھای افراط گرایی و تروریسم دنبال خواھد كرد.

وی قاطعانه تاكید كرد: پاكستان قویا معتقد است چنین اظھاراتی از سوی مقامهای آمریكایی نادرست و برای پیشبرد و ایجاد صلح و ثبات در منطقه غیر مفید خواھد بود.

از سوی دیگر رسانه های خبری محلی نوشتند : وزارت امور خارجه پاكستان واكنش شدید خود را نسبت به سخنان لئون پانه تا در حالی نشان داد كه ھم اكنون پیتر لیوی معاون وزیر دفاع دولت واشنگتن برای بحث و مذاكرہ با مقامهای این كشور در خصوص بازگشایی مجدد مسیر تردد خودروھای تداركاتی نیروھای سازمان پیمان آتلانتیك شمالی، ناتو در اسلام آباد بسر می برد.

گفتنی است، 'پانه تا' وزیر دفاع آمریكا در دھلی نو گفته كه آمریكا به حملات ھواپیماھای بدون سرنشین خود در مناطق قبایلی پاكستان برای نابودی شبه نظامیان با وجود شكایت و اعتراض دولت اسلام آباد ادامه خواھد داد.

وی درجریان سفر اخیر به كابل نیز گفته كه واشنگتن صبر و شكیبایی خود را مبنی بر اینكه پاكستان اقدامی برای نابودی پناهگاه ھای شبه نظامیان انجام نمی دهد ، از دست دادہ است.

آساق **1095**5981





:: برچسب‌ها: جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: