تظاهرات در کابل علیه کشتار غیرنظامیان در سوریه
نوشته شده توسط : sasurse

تظاهرگنندگان شعار های بر علیه رژیم اسد سر میدادند

ده ها تن در کابل در حمایت از مردم سوریه دست به تظاهرات زدند و از بشار اسد رئیس جمهوری سوریه خواستند از خشونت در برابر مردم دست بردارد.

تظاهرکنندگان حکومت اسد را به نقض حقوق بشر و کشتار ظالمانه غیرنظامیان متهم کردند.

معترضان پلاکاردهای را با خود حمل میکردند که در آن به زبانهای فارسی ، پشتو و عربی نوشته شده "ما از مردم سوریه حمایت می کنیم".

فرهاد محمدی خبرنگار بی‌بی‌سی در کابل می گوید در یکی دیگر از این پلاکارد ها به زبان عربی نوشته بود" نحن معکم یا شعب سوری " یعنی "ما با شما هستیم مردم سوریه"

آنان همچنان شعار میدادند" قاتل قاتل بشار قاتل".

تظاهر کنندگان از کشورهای غربی خواستند تا در توقف کشتار غیر نظامیان در سوریه صادقانه واکنش نشان دهند.

یکی از این تظاهرکنندگان به بی بی سی گفت :" کشور های چون چین، روسیه، ایران و عراق با حمایت از حکومت بشار اسد دچار اشتباه تاریخی می شوند، آنها به جای ایستادن در کنار ظالم، در پهلوی ملت مظلوم سوریه بایستند و از این ملت مظلوم حمایت کنند."

این تظاهرات از سوی نهادی موسوم به جوانان مسلمان افغانستان در برابر ورودی دانشگاه کابل راه اندازی شد و با صدور قطعنامه پنج ماده ای به پایان رسید.

معترضان همچنان از حکومت افغانستان خواستند تا موضع اش را در برابر اوضاع سوریه روشن ساخته و خشونت ها در سوریه را محکوم کند.

فضل هادی وزین یکی از برگزار کنندگان این تظاهرات می گوید:" مردم مظلوم سوریه باید بدانند که در جهان کسانی هستند که از آنها حمایت می کند. کشوری چون افغانستان که هزاران ها درد در داخل خود دارد، از مردم سوریه غافل نیست و از آنها حمایت می کند و این امر سبب ایجاد روحیه در آنان می شود و انشالله که این پیام به آنان می رسد."

با گذشت بیشتر از یک سال از آغاز خشونت ها در سوریه، تا هنوز دولت افغانستان موضع اش را در این مورد واضح نکرده اما این نخستین باری است که مردم عادی با راه اندازی تظاهراتی با غیرنظامیان در سوریه همصدا می شوند.





:: برچسب‌ها: طبیعت , زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: