وزیران انگلیسی به تماشای مسابقات یورو 2012 نمی روند
نوشته شده توسط : sasurse

این حركت در اعتراض به آنچه كه ' عدالت گزینشی' و نحوه برخورد با ' یولیا تیموشنكو' ناراضی اوكراینی خوانده شده، صورت می گیرد.

به گزارش بی بی سی اسپورت، برخی دیگر از كشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان ، هلند و اتریش هم تهدید به تحریم این مسابقات كه به میزبانی مشترك اوكراین و لهستان انجام می شود ، كرده اند.

در این حال سفیر اوكراین در انگلیس از این تصمیم هیات وزیران انگلیس انتقاد و تاكید كرد نباید سیاست با ورزشی آمیخته شود واگر نگرانی هایی وجود دارد باید به طرق دیگر آن را بیان و پیگیری كرد.

تیموشنكو كه نقشی اساسی در انقلاب نارنجی اوكراین در سال 2004 داشت به اتهام فساد توسط ' ویكتور یانوكوویچ' رییس جمهور كنونی و رقیب سیاسی او بازداشت شده است.

اداره امور خارجی و مشترك المنافع انگلیس كه به اختصار ' اداره خارجی انگلیس' نامیده می شود اعلام كرده كه هیچ مقام رسمی از سوی این كشور به تماشای مسابقات مرحله گروهی در اوكراین نخواهد رفت ولی در مورد مرحله حذفی هم با توجه به برنامه كاری فشرده وزیران در آستانه بازی های المپیك لندن و نگرانی از مواضع دولت اوكراین متعاقبا تصیم گیری خواهد شد.

' ویلیام هیگ' وزیر امور خارجه انگلیس در پاسخ به سوالی درباره تحریم مسابقات فوتبال در اوكراین گفت: نمی خواهم حمایت ما از تیم انگلیس به پشتیبانی سیاسی از برخی كارها كه در حال حاضر در اوكراین انجام می شود ، تعبیر شود.

' اولگ ولوشین' سخنگوی وزارت خارجه اوكراین در این باره گفت: نگرانی های بریتانیا قابل درك است ولی تحریم قط به فوتبال صدمه می زند و تاثیری در پرونده تیموشنكو ندارد.

ورزشی ** 1553





:: برچسب‌ها: کانادا , سفر , روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 340
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: