زاینده رود خشك می شود
نوشته شده توسط : sasurse

'محمدعلی طرفه'مدیرعامل شركت آب منطقه ای اصفهان روز پنجشنبه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا ضمن درخواست از مردم استان اصفهان برای صرفه جویی و بهینه مصرف كردن آب، افزود: با پایان یافتن كشت و كار كشاورزان برای حفظ آب موجود برای مصرف شرب مردم خروجی سد زاینده رود كاهش یافت.

به گفته وی، جریان آب رودخانه زاینده رود تا نیروگاه اسلام آباد جاری و بعد از آن آبی وارد بستر رودخانه نخواهد شد.

وی اظهارامیدواری كرد: با همكاری كشاورزان، مردم و مسئولان استان در مصرف آب، در تابستان سال جاری با مشكل كمبود آب در بخش شرب مواجه نخواهیم شد.

وی خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه بارندگی ها در سرشاخه های استان در سال جاری نسبت به متوسط دراز مدت آن حدود 30 درصد كاهش داشته، نیازمند مدیریت صحیح توزیع آب در بخش های مختلف به ویژه كشاورزی و شرب منطقه هستیم.

وی تاكید كرد: حجم مخزن سد زاینده رود 80 درصد و ورودی های این سد نیز 40 درصد نسبت به میانگین دراز مدت كاهش پیدا كرده است.

مدیرعامل شركت آب منطقه ای اصفهان افزود: حجم آب زاینده رود در 15 خردادماه جاری به مقدار 286 میلیون متر مكعب رسید كه نسبت به سال گذشته 53درصد كاهش یافت و این رقم توجه هرچه بیشتر مردم به مصرف بهینه آب را می طلبد.

به گفته وی، با زیر كشت رفتن 43 هزار هكتار از اراضی كشاورزی منطقه شرق اصفهان پیش بینی می شود كشاورزان این منطقه، امسال بیش از 150 تن غلات برداشت كنند.

ت/7143/1011





:: برچسب‌ها: جشنواره , سگ , لا ,
:: بازدید از این مطلب : 331
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: