اسپانیا درسراشیبی فقر
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا، شبكه خبری یورونیوز روز پنجشنبه گزارش داد 'شورای اقتصادی و اجتماعی اسپانیا' در تحلیل سالانه خود درارتباط با وضعیت اقتصادی این كشور اعلام داشت روند فقردراین كشور نسبت به دیگر كشورهای اروپایی از سرعت بیشتری برخوردار است.

گزارش شوری اقتصادی و اجتماعی اسپانیا درارتباط با برنامه های سیاست انقباضی دولت در امور اقتصادی بویژه در بخش های بهداشت و آموزش، هشدار داد كه این امر به بحران نابرابری اقتصادی و مالی در این كشور منجر خواهد شد.

كارشناسان اقتصادی در این تحلیل و جمع بندی، درمورد محروم ماندن نسل های آینده از سیستم آموزشی و ناتوانی راه یافتن نسل جوان به بازار كار، در برخی از كشوری های اروپایی نیز هشدار داده اند.

این گزارش اعلام می كند شاخص محرومیت مردم در اسپانیا از خدمات اجتماعی بسیار بالا است.

این گزارش حاكی است، 25 درصد از مردم اسپانیا در زیر خط فقر به سرمی برند و این رقم در مقایسه با سال قبل دو درصد افزایش نشان می دهد.

درهمین حال نرخ بیكاری در اسپانیا به بیش از 24 درصد رسیده كه این میزان در بین جوانان این كشور حدود پنجاه درصد است.

ازسویی دیگر گزارش های خبری حاكی است رایزنی‌ها در اتحادیۀ اروپا برای ارائۀ یك بستۀ كمكی محدود به اسپانیا برای رفع بحران مالی بانك‌ های این كشور درجریان است.

این در حالی است كه مادرید علی رغم نیاز به كمك اتحادیه اروپا، به دنبال بیم از مداخله و نظارت كمیسیون اروپا، بانك مركزی اروپا و صندوق بین المللی پول بر اقتصاد كشورش از پذیرش كمك این اتحادیه اجتناب می ورزد و تاكنون در برابر آن مقاومت كرده است.

مترجمام **1302**1446





:: برچسب‌ها: بریتانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: