ایران و چین در جبهه واحد دفاع از صلح ، عدالت و امنیت قرار دارند
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ،' محمود احمدی نژاد' بعد از ظهر امروز-پنج شنبه - به وقت محلی در جریان سفر به پكن برای شركت در دوازدهمین اجلاس سران سازمان همكاری های شانگهای، در دیدار رییس پارلمان چین ، ضمن تشكر از مواضع مثبت و سازنده چین در عرصه دفاع از حقوق مسلم ملت ایران در مجامع بین المللی به ویژه موضوع هسته ای كشورمان ،‌ گفت : جمهوری اسلامی ایران نیز متقابلاً در تمام مجامع بین المللی از حقوق حقه و اصلی ملت چین حمایت خواهد كرد و این رویكرد را ادامه خواهد داد.

رییس جمهور با اشاره به اینكه تحولات بزرگی در عرصه بین المللی در راه است، افزود : همكاری های ایران و چین می تواند این تحولات را به نفع ملت ها و به سود عدالت ، امنیت و صلح رقم بزند و مانع دخالت ، نفوذ و اعمال فشار كسانی شود كه قصد دارند مانع پیشرفت كشورهایی چون ایران و چین شوند، كشور هایی كه عادت كرده اند همه مناسبات خود را با زور تنظیم و هدایت كنند .

احمدی نژاد اظهار داشت : امروز مخالفان پیشرفت ملت های ایران و چین خود دچار مشكلات بسیار سنگینی بوده و به شدت رو به افول هستند و اقتدار آنها دیگر دیری نخواهد پایید و هر قدر به كشورهای ما فشار وارد كنند خود بیشتر تحت فشار قرار می گیرند، چرا كه كشورهایی مثل ایران و چین با برخورداری از پایه های رشد و پیشرفت مستحكم داخلی در حال پیشرفت از پایین به بالا هستند در حالی كه دشمنان دو كشور در حال افول از بالا به پایین می باشند .

رییس جمهوری همچنین با ابراز خوشنودی از سطح مطلوب و رو به رشد روابط و مناسبات اقتصادی تهران- پكن تصریح كرد:‌ ایران جایگاه مهمی در تامین انرژی چین دارد و آمادگی دارد این سهم را به سرعت افزایش دهد و هیچ محدودیتی در این مسیر وجود ندارد.

وی تاكید كرد : جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا محموله های نفت را قبل از تنگه هرمز به چین تحویل داده و با احداث و تكمیل خطوط انتقال گاز از مسیر كشورهای پاكستان و افغانستان امنیت انرژی چین را برای بلند مدت تامین نماید .

احمدی نژاد همچنین با اشاره به حجم مبادلات اقتصادی میان دو كشور افزود: در صورت رفع موانع بوركراتیك در نظامات اداری، ایران و چین می توانند به سرعت حجم مبادلات و همكاری های اقتصادی و تجاری خود را به بیش از دو برابر افزایش دهند.

رییس جمهوری ضمن اظهار خوشحالی از پیشرفت های سریع چین در عرصه های مختلف، تاكید كرد :‌ چین در سالهای اخیر توانسته است در موضوعات علمی ،‌ فناوری و اقتصادی به دستاوردهای بسیار خوبی دست پیدا كند، دستاوردهای كه به نفع همه بشریت است و جهت پیشرفت های ملت ایران نیز در همین راستاست .

ادامه دارد ...

سیام **1708**1415





:: برچسب‌ها: خام , باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: