بحران اقتصادی اروپا به آلمان رسید
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا، روزنامه زود دویچه سایتونگ، با انتشار مطلبی درخصوص وضعیت شاخص سهام بورس آلمان وبا این عنوان كه 'ركود اروپا به آلمان رسیده است'،نوشت: از نظر سهام در بورس، ماه گذشته (می) را باید بدترین دوره تاریخ شاخص سهام آلمان (داكس) دانست.

به نوشته این روزنامه،سقوط شاخص های بورس آلمان در ماه گذشته نشان می دهد كه چطور بحران مالی اروپا می تواند دامنگیر كشوری شود كه به سالم بودن اقتصاد خود افتخار می كند و مدعی است هیچ مشكلی از ناحیه بحران مالی اروپا اقتصادش را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

این رسانه آلمانی در ادامه می نویسد: این یك توهم است كه بخواهیم به خود وعده دهیم كه آلمان می تواند همیشه ركورد رونق اقتصادی را برای خود تجربه كند درحالی كه شركای یورویی این كشور دچار بحران بوده و از نظر اقتصادی به زانو درآمده اند.

زوددویچه سایتونگ در ادامه تاكید دارد: سقوط داكس در ماه گذشته توهم تاثیر ناپذیری اقتصاد آلمان را نابود می كند و شك و تردید ها درمورد آینده اقتصادی و رسیدن بحران به آلمان را افزایش می دهد.

این روزنامه در ادامه با اشاره به اهمیت صادرات آلمان برای اقتصاد این كشور می نویسد: نه فقط صادرات به اروپا بلكه ارسال كالاهای تولیدی و محصولات آلمانی به قدرت های درحال ظهور همچون چین و برزیل نیز از اهمیت بالایی برخودار است درحالی كه خبرهای رسیده از این كشورها نیز چندان امیدوار كننده نیست.

به نوشته این روزنامه، هم در آسیا و هم در آمریكای جنوبی، رونق اقتصادی به شكل محسوسی كاهش یافته و ادامه این وضعیت بر صادرات آلمان نیز تاثیر خود را گذاشته است.

این درحالی است كه صدر اعظم آلمان نیز نگران از این وضعیت، خواستار اعمال سیاست های مالی سرسختانه تری در اروپا شد و گفت: برای حل این مشكل در میان مدت، اروپای ها بایستی با تدوین یك نظام نظارتی دقیق و حساب شده، بر عملكرد بانك های خود نظارت كاملی اعمال كنند.

'آنگلامركل' در رابطه با این كنترل مالی، افزود: كمیسیون اروپایی و دیگر نهادها بایستی امكان كنترل بیشتری بر اقتصاد داشته باشند و گرنه اتحادیه پولی یورو كارایی خود را از دست خواهد داد.

وی افزود: پیمان مالی اتحادیه اروپایی در رابطه با انضباط بودجه ای فقط یك گام از اقداماتی است كه باید انجام شود و به تنهایی كافی نخواهد بود.

صدر اعظم آلمان خاطرنشان كرد: دنیا باید بداند كه ما در كنار اتحاد پولی،به اتحاد سیاسی خود در آینده چه نگاهی داریم و ما باید در آینده نزدیك برای این سوال یك پاسخ قانع كننده و منطقی داشته باشیم.

بحران اقتصادی یورو برخی از كشورهای عضو منطقه پولی یورو كه از سه سال پیش آشفتگی های شدید مالی و اقتصادی را تجربه می كنند، به فكر انتشار اوراق قرضه انداخت كه آخرین مدافع این ایده، فرانسوا اولاند، رییس جمهوری جدید فرانسه بود اما اكنون این كشورها در بخش اوراق قرضه دولتی نیز با مشكلات جدیدی روبرو شده اند.

'آنگلا مركل' كه از طراحان اصلی و یكی از مدافعان قدرتمند پیمان تثبیت بودجه ای اروپا است بارها نظرات مخالف خود را با ایده انتشار اوراق قرضه اعلام و تاكید كرده بود كه رشد اقتصادی با افزایش بدهی ها از راه انتشار اوراق قرضه ممكن نخواهد بود و كشورهای اروپایی برای غلبه بر بحران مالی چاره ای جز كاهش هزینه ها و صرفه جویی و در كنار آنها تلاش برای دستیابی به رشد اقتصادی و افزایش تولید، ندارند.

درحالی بحران اقتصادی در كشورهای اروپایی وارد وضعیت جدی تری شده است كه رسانه ها امروز از كاهش ارزش سهام اوراق قرضه دولتی 10ساله دو كشور اسپانیا و ایتالیا در سه روز متوالی گذشته خبر دادند.

براساس این گزارش ها،ارزش شاخص اوراق قرضه اسپانیا و ایتالیا روز گذشته (دوشنبه) به ترتیب 48/6 و 79/5 درصد كاهش یافت.

كارشناسان بانكی اروپا ضمن ابراز نگرانی از ادامه بحران اقتصادی دامنه دار درمنطقه پولی یورو،معتقدند كه همزمان با گذر سریع زمان برای مقابله با این بحران فلج كننده، در هركدام ازكشورها با آشفتگی های اقتصادی جدید از جمله بحران بانكی در اسپانیا و نگرانی خروج یونان از منطقه پولی یورو، مواجهیم.

بحران اوراق قرضه دولتی دو هفته قبل و زمانی تشدید شد كه احتمال خروج یونان از حوزه یورو و بحران بانكی در اسپانیا بالا گرفت.

با تحت تاثیر قرار گرفتن بازار های بورس سهام در اروپا بویژه شاخص سهام بورس های انگلیس،فرانسه و آلمان باید منتظر روزهای سخت تری در اقتصاد اروپا باشیم كه البته براساس شواهد،چندان هم دور از انتظار نبوده است.

اروپام** 2051** 1701*8 536 ** 1917





:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: