رشد اقتصادی کشورهای عربی خلیج فارس به 3.5 درصد می‌رسد
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی ترید عربیا بانک ملی کویت در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد افزایش قیمت نفت ، رشد چشمگیر در آمد های مالی بودجه و افزایش سرمایه گذاری در پروژه های زیر ساختی و عمرانی تاثیر زیادی در افزایش رشد اقتصادی کشورهای عربی نفت خیز خلیج فارس خواهد داشت .

بر اساس این گزارش چالشهای موجود در اقتصاد جهانی نیز تهدید بزرگی برای رشد اقتصادی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به شمار می رود . ادامه بحران مالی و رکود اقتصادی در منطقه یورو و کاهش ناگهانی قیمت نفت می تواند تهدید بزرگی برای اقتصادهای نفت خیز منطقه باشد .

بانک ملی کویت در ادامه پیش بینی کرد رشد اقتصادی واقعی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس امسال به 5.1 درصد و سال 2013 میلادی به کمتر از 3.5 درصد خواهد رسید . علت اصلی کاهش احتمالی رشد اقتصادی کشورهای عربی ، احتمال کاهش تولید و صادرات نفت اوپک خواهد بود . رشد بخش غیر نفتی کشورهای عربی نیز به بیش از 5 درصد خواهد رسید .

عمان سریع ترین رشد اقتصادی را در سال 2013 میلادی خواهد داشت و جایگاه قطر را پس از هشت سال در اختیار می گیرد . بر این اساس میانگین تولید نفت کشورهای عربی منطقه امسال به بیش از 17.2 میلیون بشکه در روز خواهد رسید .

میانگین قیمت جهانی نفت نیز از 110 دلار در سال 2012 به کمتر از 100 دلار در سال آینده خواهد رسید . بانک ملی کویت در ادامه این گزارش ابراز امیدواری کرده است با کاهش قیمت جهانی مواد غذایی ، نرخ تورم کشورهای عربی در شش ماه دوم امسال با کاهش روبرو شود . بر این اساس میزان هزینه های دولتی کشورهای عربی طی سال گذشته بیش از 22 درصد رشد داشته است . رشد 49 درصدی قیمت جهانی نفت موجب شده تا کشورهای عربی خلیج فارس به مازاد بودجه معادل 11 درصد تولید ناخالص داخلی روبرو شوند .





:: برچسب‌ها: جشن تولد , هنر , ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: