بازتاب گسترده آزمایش موشكی ایران در رسانه های جهان
نوشته شده توسط : sasurse

آزمایش موفقیت آمیز موشك فتاح-110 با 300 كیلومتر برد در رسانه های جهان بازتاب گسترده ای داشت.

دویچه وله آلمان با بازتاب آزمایش موشكی ایران نوشت: مقام‌های نظامی و دفاعی ایران پیش‌تر هشدار داده بودند كه در صورت آغاز حمله نظامی علیه كشور، خاك اسرائیل را با موشك‌های دوربرد خود هدف قرار خواهند داد.

روزنامه فیگارو چاپ فرانسه با تیتر 'ایران موشك جدید آزمایش می كند'،‌ در گزارش روز شنبه خود نوشت: مسئولان ایران اعلام كردند كه با موفقیت نسخه پیشرفته تر یك موشك بالستیك با بُرد كوتاه را آزمایش كردند.

این روزنامه نوشت: وزیر دفاع ایران احمد وحیدی، در تلویزیون دولتی این كشور تأئید كرد كه موشك فتاح 110 با بُرد 300 كیلومتر قادر به شناسایی اهداف دریایی است كه دقیق ترین سلاح در نوع خود است.

این روزنامه فرانسوی در گزارش خود می افزاید: ایران طی سال های اخیر در پی به روز كردن و پیشرفته سازی موشك های خود برای هدف قرار دادن اسرائیل است. دولتمردان ایران اذعان می كنند كه بر روی ساخت موشك هایی با قابلیت زدن اهداف دریایی متمركز هستند.

بی بی سی انگلیس نیز نوشت: ایران اعلام كرده است كه نسل تازه ای از موشك‌های برد كوتاه فاتح 110 را با موفقیت آزمایش كرده است. برد این موشك‌ زمین به زمین 300 كیلومتر است. احمد وحیدی، وزیر دفاع ایران، گفته است كه در نسل چهارم این موشك ها از سیستم هدایتی تازه ای بهره گرفته شده كه در آینده روی همه موشك ها نصب می شود.

آقای وحیدی گفت در سه نسل قبلی فاتح 110 سرعت عمل در پرتاب، قدرت تخریب بالا و دقت در هدف‌گیری متعارف حاصل شده بود، و 'امروز اضافه بر قابلیت‌های قبلی، نیروهای مسلح كشورمان قادر خواهند بود با نسل چهارم موشك فاتح 110 اهداف زمینی و دریایی، نقاط تجمع دشمن، مراكز فرماندهی، سایت‌های موشكی، زاغه‌های مهمات، رادارها و سایر اهداف مورد نظر را به صورت نقطه‌ای مورد هدف قرار دهند و منهدم كنند.' اصابت به صورت نقطه ای، به معنی افزایش دقت موشك در برخورد به هدف است بدون آنكه شعاع خطای خاصی داشته باشد.

صدای آمریكا نیز با اظهارنگرانی از توان موشكی ایران نوشت: تهران هشدار داده‌است كه در صورت دست زدن اسرائیل به چنین حمله‌ای، ایران نیز با «موشك‌هایی با برد دو هزار كیلومتر» خاك اسرائیل را هدف قرار خواهد داد.

نشریه فرانسه زبان' journalmetro ' چاپ كانادا نیز نوشت: تهران نسخه پیشرفته یك موشك كوتاه بُرد را آزمایش كرد. مقامات ایران از آزمایش موفقیت آمیز این موشك گفتند.

روزنامه فرانسه زبان 'letemps' چاپ سوئیس در انعكاس این خبر نوشت: ایران ادعا كرد كه یك موشك كوتاه بُرد با نسخه جدیدتر و پیشرفته تر را با موفقیت‌آزمایش كرده است.

این روزنامه فرانسه زبان به نقل از خبرگزاری رسمی فرانسه 'َAFP' نوشت: وزیر دفاع ایران بدون ذكر تاریخ آزمایش این موشك، گفت كه این سلاح جدید با بُرد 300 كیلومتر می تواند اهدافی در خلیج فارس و دریای عمان و نیز اهداف ثابت زمینی را نشانه بگیرد. به گفته وزیر دفاع ایران این موشك یك سلاح بازدارنده است و تنها علیه كشورهایی كه نسبت به جمهوری اسلامی ایران سوء نیت دارند استفاده خواهد شد.

بخش فرانسه زبان سایت رادیو كانادا و پایگاه خبری '20minute' نیز تنها به انعكاس آزمایش موشك پرداختند.

پژوهش**ز.ج**9123





:: برچسب‌ها: سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: