مهمانپرست: بحران اقتصادی در ایران، تلقین دورغین رسانه های غربی است
نوشته شده توسط : sasurse

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت برخی از مردم چین به اشتباه فکر می‌کنند ایران کشوری جنگ‌زده و از لحاظ اقتصادی در وضعیت بحرانی است

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران که به چین سفر کرده است در دیدار با مقامات این کشور گفت این که ایران از لحاظ اقتصادی در وضعیت بحرانی است "تلقین های دروغین رسانه های غربی" است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای مهمانپرست در دیدار با با جیانگ زو شینگ معاون دبیر کل دولت محلی شانگهای گفت: برخی از مردم چین فکر می‌کنند ایران کشوری جنگ‌زده و از لحاظ اقتصادی در وضعیت بحرانی است ولی اینها تلقین‌های دروغین رسانه‌های غربی است که باید از طریق رسانه‌های کشورهای مستقل اصلاح شود.

این در حالیست که محمود احمدی نژاد، رییس جمهور ایران هم روز گذشته ضمن دفاع از کارنامه دولت خود، گفته بود که مسایلی مهمتر از گرانی کالا در ایران وجود دارد.

گرانی و مشکلات اقتصادی در ایران تا حدی شدت گرفته است که واکنش حامیان و مخالفان سیاست های دولت آقای احمدی نژاد را بر انگیخته است. احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران، روز گذشته در نماز جمعه تهران مشکلات اقتصادی را "مشکل جدی و ویژه" توصیف کرد و گفت که این یک بحران سیاسی است که "آمریکا می‌خواهد با شکست ما در مسائل اقتصادی سلطه خود را بر اینجا (ایران) برگرداند."

سریال های ایرانی در چین

رامین مهمانپرست در دیدار با مقام محلی شهر اقتصادی شانگهای به موضوعات فرهنگی هم اشاره کرد و گفت: تولیدات فیلم و سریال وقتی از آسیای شرقی و چین به ایران می‌آید با استقبال خوبی رو به رو می‌شود و اگر آثار سینمایی ایران نیز در چین به نمایش درآید، مخاطب خود را خواهد یافت.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین گفت: مردم چین مردمی هستند که سفر زیاد می‌روند و اگر درباره ایران بیشتر بدانند حتما ایران هم یکی از مقصدهای گردشگریشان خواهد شد.

آقای مهمانپرست و هیات همراهش که در چین به سر می برند پیش از این با معاون وزیر امور خارجه چین و رییس رادیو و تلویزیون این کشور نیز دیدار کرده بودند.





:: برچسب‌ها: جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: