جایزه پنجاه هزار دلاری بانك توسعه اسلامی در حوزه اقتصاد اسلامی
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و كمك های اقتصادی و فنی ایران ، 'سعید خانی اوشانی' گفت: بانك توسعه اسلامی در نظر دارد به منظور شناسایی و ارج نهادن به فعالیت ها و تحقیقات حوزه 'اقتصاد كلان' در كشورهای عضو این بانك، تقدیرنامه و جایزه نقدی به مبلغ سی ‌هزار دینار اسلامی (ارزش تقریبی معادل پنجاه هزار دلار) به اشخاص حقیقی، دانشگاه ها، موسسات تحقیقاتی و پولی و بانكی و سیاستگذاران اقتصادی كشورهای عضو كه دارای مقالات، تحقیقات و پژوهش های موثر و برجسته در حیطه فوق یا مشاركت های عملی و یا دانشگاهی باشند، اعطا كند.

وی درعین حال خاطر نشان كرد : جایزه مذكور با هدف شناسایی، انگیزش و تشویق فعالیت ها و تلاش های خلاقانه برای گسترش اقتصاد اسلامی به همراه تقدیرنامه در خلال اجلاس آتی هیات مدیره بانك از سوی 'احمد محمدعلی'رئیس بانك توسعه اسلامی اهدا خواهد شد.

به گفته ی این مقام مسئول، مقالات ارائه شده از سوی داوطلبان حقیقی و حقوقی باید دارای تحقیقات مستند و عملیاتی در زمینه اقتصاد اسلامی بوده و قبلاً در مجلات تخصصی و دانشگاهی مرتبط چاپ شده باشد.

اوشانی تصریح كرد:نتایج این تحقیقات یا پیشنهادات و مشاركت های تخصصی و تصمیم‌گیری های اقتصادی باید اثرات كارآمدی بر توسعه اقتصاد اسلامی داشته و قبلاً نیز از سوی نهادهای بین‌المللی جایزه كسب نكرده باشد. در خصوص نهادها، موسسه داوطلب باید توصیه ‌نامه‌ای حداقل توسط یك نفر فارغ‌التحصیل و محقق ممتاز در رشته اقتصاد اسلامی ضمیمه كند.

براساس این گزارش ، داوطلبان متعدد از یك موسسه و كاركنان بانك توسعه اسلامی پذیرفته نخواهند شد. لازم به ذكر است ،مقالات ارسالی توسط هیات تخصصی مستقل از بانك توسعه اسلامی به منظور تعیین صحت و ارزش علمی و عملیاتی بررسی و در مجموع 10 نفر به مرحله دوم رقابت راه خواهند یافت. متعاقباً فرد/سازمان برگزیده از سوی هفت نفر از محققین و اقتصاد دانان بین المللی و دانشگاه های منتخب بانك تعیین و تا پایان سال جاری میلادی معرفی و دعوتنامه رسمی جهت عزیمت به محل برگزاری اجلاس سالانه بانك توسعه اسلامی برای ایشان ارسال خواهد شد. آخرین فرصت معرفی داوطلبین و ارسال فرم های تكمیل شده حسب اطلاعیه و كتابچه راهنمای بانك توسعه اسلامی 25 آبان 1391 است.

براساس این گزارش ،اسناد و مدارك مورد نیاز جهت شركت در رقابت مذكور شامل فرم تكمیل شده موجود در سایت،‌ نامه درخواست متقاضی شامل مشخصات كامل و متن كامل تحقیقات یا دوره‌های آموزشی، اثرات فعالیت بر اقتصاد اسلامی، ‌شرح وظایف جاری داوطلب و تصویر پوشش رسانه‌ای مقالات و تحقیقات ارائه شده و برای افراد حقیقی شامل خلاصه سوابق تحصیلی و شغلی (رزومه) و مقالات منتشر شده است.

شایان ذكر است متقاضیان می‌توانند، ضمن مطالعه و مراجعه به سایت بانك توسعه اسلامی به نشانیwww.isdb.org زیرمجموعه جایزه اقتصاد اسلامی- سال 2013 و دریافت كتابچه اطلاعات تفصیلی، فرم های تكمیل شده و مقاله مذكور را به آدرس مندرج در اطلاعیه و یا این دفتر ارسال كنند. یادآور می شود در سال 2003 دكتر میرآخور از ایران برنده جایزه اقتصاد اسلامی بین 56 كشور عضو بانك شد.

اقتصاد**3917**1561





:: برچسب‌ها: شهری , موسیقی , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: