كشتارهای پرسود
نوشته شده توسط : sasurse

بر پایه گزارش های منتشر شده، ایالات مختلف آمریكا هر هفته شاهد مواردی از حمله های مسلحانه مرگبار توسط شهروندان خود است. این حمله های مسلحانه مرگبار كه بعضا تا ده ها نفر را كام مرگ می نشاند، در تاریخ آمریكا بی سابقه نیست.

در تازه ترین حمله هولناك مسلحانه در آمریكا در سی ام تیرماه سال جاری، فردی با حمله به تماشاگران فیلم جدید بتمن به نام 'شوالیه سیاه برمی خیزد' در سینمای دنور با به روی حاضران در سالن سینما آتش گشود و دست كم 12 نفر را به كام مرگ فرستاد. در این حادثه همچنین 59 نفر نیز زخمی شدند كه حال بسیاری از آنان هنوز وخیم است.

پایگاه اینترنتی بی بی سی در یكی از گزارش های خود تعداد كشته شدگان را 14 نفر اعلام كرده بود.

فرد مسلح در زمان حمله جلیقه ضد گلوله، كلاهخود ضد شورش و لباس مشكی بر تن داشت كه توسط پلیس دستگیر شد. وی هنگام حضور در دادگاه با چهره ای عصبی حاضر شد و بنا بر گزارش دادگاه احتمال حكم اعدام برای وی بسیار قوی است.

همچنین بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی گاردین در روز 8 مرداد ماه شهر ماساچوست آمریكا نیز شاهد حمله مسلحانه یك پدر به به دو فرزند 9 ساله و 7 ساله خود بود. این مرد كه به تازگی از همسر خود جدا شده بود پس از شلیك گلوله به دختر و پسر خردسال خود، خودكشی كرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارش حادثه ای دیگر در میامی آمریكا از حمله مسلحانه پسر 23 ساله ای به سه شهروند میامی در روز 9 مرداد ماه خبر داد. به گزارش پلیس این شهر وی در این حمله بی رحمانه سه تن را مورد شلیك قرار داد كه حال هر سه آنها وخیم است و این در حالی است كه وی لحظاتی پس از اقدام خود فرار كرد و پلیس با انتشار مشخصات وی در حال جستجو است.

این خبرگزاری تنها یك روز پیش از حادثه میامی، از حادثه ای دیگر در جنوب ایالت پنسیلوانیا خبر داد كه در آن پدری به دلیل عدم موفقیت در دیدار با دخترش، با تیراندازی سه تن را كشت و با دختر خود فرار كرد.

موارد یاد شده تنها گوشه ای از حمله های مرگبار در طول چند روز گذشته در آمریكا بوده است. پرونده حمله های مسلحانه پیش از این نیز شاهد حوادث مرگبار تیراندازی در این كشور بوده است.

پیش از قتل عام سینمای دنور، تاریخ كشتارهای مسلحانه آمریكا شاهد قتل عامی دیگر در سال 2007 میلادی در دانشگاه فنی ویرجینیا نیز بود.

در این كشتار مسلحانه دانشجوی 23 ساله ای با تیراندازی به سوی دانشجویان و كاركنان دانشگاه ویرجینیا 33 نفر را به قتل رساند و سپس خودكشی كرد. پلیس آمریكا اقدام وی را خونین ترین قتل عام مسلحانه در تاریخ آمریكا توصیف كرد.

پایگاه اینترنتی بی بی سی در گزارشی از این حادثه اعلام كرد تا قبل از حادثه دانشگاه فنی ویرجینیا، خونین ترین حادثه حمله در یك سازمان آموزشی در آمریكا به تیراندازی در یك دانشگاه در ایالت تگزاس مربوط می شد كه در جریان آن، مرد مسلحی بیست و سه نفر را در ناهارخوری دانشگاه به ضرب گلوله كشت و سپس دست به خودكشی زد.

در طول سال های گذشته گذشته 19 مورد حادثه مشابه در مراكز آموزشی آمریكا گزارش شده كه قتل 12 محصل، یك معلم و دو دانش آموز مهاجم در دبیرستان كلمباین در سال 1999 یكی از مشهورترین موارد آن است.

در سال 2006 نیز چهار نفر در حمله یك فرد مسلح به مدرسه آمیش ها در ایالت پنسیلوانیا كشته شدند.

قتل 15 نفر در دانشگاه تگزاس در سال 1966 به عنوان یكی از پرتلفات ترین كشتار در مراكز آموزشی آمریكا شناخته شد.

**قانون حمل سلاح

----------------------

كشتار در سینمای شهر كلرادو برای چندمین بار سبب خشمگین شدن معترضان نسبت به قانون اساسی آمریكا در خصوص حق خرید و فروش سلاح در این كشور شد. براساس متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده داشتن یك نیروی منظم شبه نظامی مردمی كه برای امینیت یك كشور آزاد ضروری است و نیز حق مردم برای حمل و نگهداری اسلحه محترم شمرده می شود. این در حالی است كه برخلاف مخالفت حزب دموكرات آمریكا قانون حمل سلاح، حزب جمهوری خواه از این قانون به شدت حمایت كرده و با وجود رخدادن حوادث مرگبار درصدد تغییر و تعدیل آن نیستند. به گفته طرفداران قانون حمل سلاح هدف از داشتن اسلحه شكار حیوانات و جلوگیری از گسترش فساد است.

بر اساس برخی از آمارها ایالات متحده بیشترین افراد مسلح را نسبت به سایر كشورها داراست.

پس از وقوع كشتار كلرادو، مایكل بلومبرگ شهردار نیویورك و از مخالفان اجازه حمل سلاح در آمریكا در موضع گیری خود اعلام كرد كه اكنون اوباما و رامنی باید برنامه های خود در خصوص محدود كردن خرید و فروش اسلحه در داخل كشور را بیان كنند.

بنا بر اظهار برخی كارشناسان، لابی شركت های اسلحه سازی یكی از موانع اصلاح قانون ممنوعیت حمل سلاح در ایالات متحده است.

روزنامه آمریكایی واشنگتن پست نیز یك روز پس از حادثه كلرادو با انتشار گزارشی قوانین آمریكا در زمینه حمل سلاح را احمقانه خواند و نوشت: باراك اوباما چنین خشونتی و چنین اقدام شیطانی را كاری احمقانه توصیف كرد، اما یك مساله احمقانه دیگر هم وجود دارد و آن قانون حمل سلاح در آمریكا است.

واشنگتن پست با اعتراض جدی نسبت به قانون حمل سلاح اعلام كرد كه همه از تكرار بیهوده این بحث فرسوده شده ایم. همیشه قتل عامی روی می دهد؛ مدافعان كنترل سلاح درمورد احمقانه بودن این سهل انگاری سخن می گویند؛ قانون تغییری نمی كند و موضوع تا قتل عامی دیگر به فراموشی سپرده می شود.

نكته قابل توجه این است كه برخی از رسانه های خبری به نقل از خبرگزاری فرانسه در روز 5 مرداد ماه از تصمیم باراك اوباما برای تشدید قوانین خرید و فروش و حمله اسلحه در آمریكا به منظور كنترل مالكیت و حمل سلاح سخن گفتند، اما تنها پس از یك روز خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از جی كارنی سخنگوی مطبوعاتی اوباما اعلام كرد وی تنها در تلاش است تا كنگره آمریكا را در خصوص كنترل اسلحه ها از دست افراد خطرناك متقاعد كند.

حذف یا تحدید قانون حمل سلاح در آمریكا كه هر ساله و شاید دور از ذهن نباشد كه گفت هر هفته منجر به قتل عام و كشته شدن بسیاری از شهروندان آمریكایی می شوند به چالشی برای سیاستمداران این كشور مبدل شده است، اما با این وجود سیاستمدارانی كه از سوی لابی های قدرتمند سلاح كنترل می شوند و تصمیم گیری های آنها بر اساس منافع شركت های اسلحه سازی شكل می گیرد همچنان با ژست متمدانه خود مبنی بر اینكه حمل اسلحه از حقوق شهروندان آمریكایی است؛ مانع از تغییر در قانون حمل سلاح می شوند. سرمداران آمریكایی به بهانه حمایت از حقوق شهروندی و به دلیل ناتوانی در چشم پوشی از سودهای سرشار تجارت اسلحه ماهانه ده ها نفر از شهروندان خود را به كشتن می دهند.

براساس گزارش موسسه 'هوور'، 300 شركت آمریكایی به تولید سلاح های كوچك مشغول اند كه سالانه بیش از 6 میلیارد دلار سود كسب می كنند. به این رقم باید تجارت سلاح های غیرمجاز را نیز افزود كه خود داستان دیگری دارد.

براساس آمار رسمی قضایی آمریكا، در سال 2009 میلادی نزدیك به 32 هزار نفر به وسیله سلاح گرم كشته شده اند(آخریم آمار موجود). این آمار نشان می دهد كه تعداد زخمی ها نیز نزدیك به 70 هزار نفر است. یعنی آمریكا به اندازه یك كشور در حال جنگ تلفات انسانی ناشی از آزاد بودن دسترسی به اسلحه گرم دارد.

پژوهش**ف.ذ**9123





:: برچسب‌ها: نیویورک شهرستان , کلیسا , آسیا ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: