عملیات تعویض خط لوله 48 اینچ به 52 اینچ درپایانه خارك به مرحله نهایی رسید
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شركت پایانه های نفتی ایران روز پنجشنبه به نقل از سید پیروز موسوی افزود: در این عملیات یك شاخه از خط لوله 52 اینچ اصلی نفت سنگین ورودی از مناطق نفت خیز به جزیره خارك در ورودی مخازن ذخیره سازی، تعویض شد.

وی گفت:این خط لوله در زمان جنگ تحمیلی مورداصابت موشك قرارگرفت كه بنا به نیازعملیاتی و فوریت در آن زمان و به دلیل دسترسی نداشتن به لوله 52 اینچ از یك شاخه خط لوله 48 اینچ در محل آسیب دیده استفاده و خط در همان زمان تعمیر و راه اندازی شده بود.

موسوی اضافه كرد: قطر كم این قسمت از خط لوله سبب شده بود تا اجرای عملیات توپك رانی بازرسی داخلی خط لوله با مشكل مواجه شود، از این رو تعویض آن در دستور كار قرار گرفت.

وی اظهارداشت: با توجه به ضرورت این تعمیرات، برای هدایت نفت خام سنگین به مخازن ذخیره سازی از ظرفیت خالی دیگر خطوط استفاده شدوباهماهنگی شركت ملی مناطق نفت خیز و مدیریت نظارت برتولید نفت و گاز وزارت نفت اقدام به برنامه ریزی برای تعویض قسمت 48 اینچ و جایگزین كردن خط52 اینچ شد.

جزیره خارك از توابع شهرستان بوشهر بزرگ ترین پایانه صادرات نفت كشور است كه در فاصله 57 كیلومتری شمال غرب بوشهر در آب های خلیج فارس واقع است. ك/1

539 / 675





:: برچسب‌ها: شهرستان , باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 13 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: