اشاعه فرهنگ شهادت از رسالت‌های مداحان است
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام کریم سرافراز بعدازظهر امروز در سومین همایش مداحان و مسئولان هیئات مذهبی بسیج این استان با تسلیت رحلت حضرت خدیجه(س) و تبریک فرارسیدن میلاد سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی(ع) به نقش مداحان در ترویج احکام نورانی اسلام اشاره کرد اظهار داشت: رسالت مداحی رسالت بسیار خطیری است که به ترویج آن در قرآن نیز اشاره شده است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن مجید افزود: محبت به اولیای الهی سفارش قرآن کریم است و در قرآن آمده است که ای پیامبر به مردم بگو ما اجر رسالت از شما نمی‌خواهیم مگر دوستی و محبت خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که این اهمیت این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: مداحان و مبلغان آن چه را که بیان می‌کنند در مرحله اول عمل کننده آن باید خودشان باشند تا اثرگذاری خاص خود را در جامعه و بر روی مخاطب داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری رسالت  مداحان و مبلغان در عصر حاضر را سه مسئله اساسی عنوان کرد و گفت: استفاده بجا و شایسته از عواطف پاک مردم و جهت دادن در مسیر تقوا، اولین رسالت مداحان، ذاکران و مبلغان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون بصیرت گفت: بصیرت افزایی و روشنگری وظیفه دوم مداحان به عنوان قشر خاص جامعه است تا با بهره‌گیری از درس‌‎های واقعه خونین عاشورای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به درک صحیح مردم از وقایع روز جامعه و تشخیص فتنه‌ها و دسیسه‌های دشمنان اسلام کمک کنند.

سرافراز  با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب و دفاع مقدس به ویژه شهدای عرصه جهاد علمی و دانشمندان هسته‌ای کشور افزود: حفظ اشاعه فرهنگ شهادت و شهادت طلبی در جامعه سومین رسالت و وظیفه خطیر مداحان است زیرا با توجه توطئه‌های استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی هنوز در باغ شهادت باز است و تا مرحله رسیدن به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) باید با تمام توان از این نظام مقدس به خوبی محافظت کنیم.

سرافراز با اشاره به برداشت‌های غربیان از توان اصلی شیعیان در جهان گفت: دشمنان اسلام نیز فهمیده‌اند که دو بال اصلی شیعه یعنی بال سرخ شهادت طلبی برگرفته از نهضت خونین کربلاست و بال سبز مهدویت و انتظار که امید به استقرار جهانی اسلام به دست منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) است‌.

وی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کنونی را از فرایض مهم و وظایف اساسی در راه دستیابی به جامعه مهدوی برشمرد و گفت: اصلاح خود اولین نقطه و سرآغاز اصلاح جامعه جهانی است.

انتهای پیام/ش20





:: برچسب‌ها: بهار ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: