نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی آسوشیتد پرس ، تیموتی گیتنر در دیدار با ولفگانگ شاوبل تاکید کرد همکاری های مشترک و نزدیک آمریکا و اروپا می تواند تاثیر مثبت زیادی بر احیای رشد و رونق اقتصادی جهان داشته باشد .

بر اساس این گزارش ، گیتنر برای دیدار با مقامهای ارشد اقتصادی اروپا از جمله رییس بانک مرکزی اروپا به آلمان سفر کرده است . گیتنر و شاوبل در این دیدار از تلاشهای ایرلند پرتغال اسپانیا و ایتالیا برای کاهش بدهی و کسری بودجه خود استقبال و حمایت کردند و ابراز امیدواری کردند تا اجرای اصلاحات اقتصادی و مالی موجب تعمیق همگرایی در بین 17 کشور عضو یورو شود .

بر این اساس ، وزرای دارایی آلمان و آمریکا در این مذاکرات هیچ اشاره ای به وضعیت یونان که در آستانه ورشکستگی و خروج از منطقه یورو قرار گرفته است ، نکرده اند . گیتنر و شاوبل در این مذاکرات بر گسترش همکاری های دو جانبه آلمان و آمریکا و همچنین افزایش سطح همکاری ها با سایر شرکای اقتصادی و تجاری خود برای افزایش رشد و رونق اقتصادی جهان تاکید کردند .

گیتنر سپس به مدت یک ساعت با ماریو دراگی رییس بانک مرکزی اروپا نیز دیدار و گفتگو کرد ولی هیچ خبری در خصوص جزییات این دیدار منتشر نشده است . دراگی هفته گذشته تاکید کرد بانک مرکزی اروپا حاضر است هر اقدام مثبت و موثری را برای نجات منطقه یورو انجام دهد .

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی بیانیه مشترک وزرای دارایی آلمان و آمریکا هیچ راهکاری را برای پایان دادن به بحران مالی و بدهی منطقه یورو پیشنهاد نکرده است . آنچه که مسلم است این است که گیتنر در دیدار با مقامهای اقتصادی اروپا خواستار اقدامات جدی تر کشورهای اروپایی برای حل بحران یورو شده است . شرایط اقتصادی آمریکا در حال بدتر شدن است و بحران مالی و بدهی منطقه یورو فشار شدیدی را بر اقتصاد آمریکا وارد کرده است .

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی اوباما که در سال انتخاباتی قرار دارد نمی تواند کل مشکلات اقتصادی این کشور را در داخل و به سرعت حل و فصل کند . وزیر دارایی آمریکا همچنین گفتگوی تلفنی مهمی با وزیر دارایی فرانسه در خصوص تحولات مالی منطقه یورو داشته است .رییس وزرای دارایی اروپا موسوم به یورو گروپ تاکید کرد ، اتحادیه اروپا در شرایط سرنوشت سازی قرار گرفته است و منطقه یورو هیچ زمان دیگری را برای از دست دادن در اختیار ندارد.

ژان کلود یانکر در مصاحبه اختصاصی با نشریه فیگاروی فرانسه تصریح کرد ، رهبران اروپایی برای مقابله با بحران مالی و بدهی منطقه یورو با بانک مرکزی اروپا همکاری نزدیکی خواهند داشت و امیدوارم کشورهای مختلف اروپایی به تعهدات خود برای برقراری ثبات در منطقه یورو عمل کنند .

بر اساس این گزارش وی در ادامه افزود رهبران اروپایی در روزهای آینده تصمیمات مهمی را برای مقابله با بحران مالی و بدهی منطقه یورو و کمک به کاهش نرخ بهره استقراض در اسپانیا اتخاذ خواهند کرد . به نظر من منطقه یورو دیگر هیچ زمانی برای از دست دادن ندارد .

بر این اساس ، وی در پاسخ به این سوال که آیا فرانسه در نشست ژوئن رهبران اروپایی پیشنهاد خرید اوراق قرضه کشورهای بحران زده منطقه یورو را از سوی سایر کشورهای اروپایی مطرح کرده ولی آلمان با این پیشنهاد مخالفت داشته نیز گفت ، من شکی ندارم که رهبران اروپایی به توافقات نشست ژوئن پایبند خواهند بود . ما باید در خصوص زمان اجرای این طرح تصمیم گیری کنیم . این مساله ارتباط زیادی با تحولات روزهای آینده منطقه یورو خواهد داشت .





:: برچسب‌ها: جشنواره ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: