چین محدودیت سرمایه‌گذاری خارجی را کاهش می‌دهد
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی فرانس پرس ، این اقدام دولت چین با هدف جذب سرمایه های بیشتر خارجی و تزریق نقدینگی به بازار پول این کشور انجام خواهد شد .

بر اساس این گزارش ، این تازه ترین اقدام دولت چین برای اصلاح سیستم مالی و جلوگیری از ادامه روند نزولی رشد اقتصادی به شمار می رود . رشد اقتصادی چین از 8.1 درصد در سه ماه نخست 2012 میلادی به کمتر از 7.6 درصد در سه ماه دوم رسیده است و پیش بینی می شود این رقم در سه ماه سوم امسال نیز به کمتر از 7.4 درصد برسد .

کاهش رشد اقتصادی چین به کمتر از 8 درصد در سه سال اخیر بی سابقه بوده است . بر اساس این گزارش ، مقامهای بورس چین به تازگی تصمیم گرفته اند به سرمایه گذاران خارجی اجازه دهند تا بتوانند تا 30 درصد سهام شرکتهای داخلی چین را خریداری کنند . این رقم پیش از این تنها 20 درصد تعیین شده بود .

با اجرای این قانون سرمایه گذاران خارجی امکان دسترسی بیشتری به بازار سرمایه و مالی چین را خواهند داشت . سرمایه گذاران خارجی همچنین از این پس می توانند در بازار اوراق قرضه چین نیز سرمایه گذاری کنند .

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی تصمیمات جدید سازمان بورس چین موجب رشد و رونق چشمگیر سرمایه گذاری خارجی در بورس این کشور خواهد شد . بانک مرکزی چین نیز طی ماههای اخیر دو بار نرخ بهره بانکی را کاهش داده است .

معاون وزیر بازرگانی چین اعلام کرد میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این کشور در شش ماه نخست 2012 با کاهش 3 درصدی به 59 میلیارد دلار رسیده است. بحران مالی و بدهی منطقه یورو و کاهش رشد اقتصادی چین تاثیر منفی زیادی بر سرمایه گذاری در این کشور داشته است .

بر این اساس ، سرمایه گذاری مستقیم خارجی در چین طی ماه ژوئن برای ششمین ماه متوالی با کاهش روبرو شده است .وانگ چائو معاون وزیر بازرگانی چین در این باره تاکید کرد ، میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در چین در شش ماه نخست 2012 میلادی به کمتر از 59.1 میلیارد دلار رسیده است .

میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در چین طی ماه ژوئن به کمتر از 12 میلیارد دلار رسیده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد کاهش داشته است .این گزارش افزود ، علی رغم کاهش سرمایه گذاری مستقیم خارجی در شش ماه نخست 2012 میلادی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این کشور در کل سال 2012 میلادی نسبت به سال قبل تغییر چندانی نخواهد داشت .

وانگ افزود ، با اجرای سیاستهای مناسب پولی و مالی از سوی دولت چین در راستای افزایش مصرف داخلی و رشد اقتصادی ، روند ثبات اقتصادی این کشور طی ماههای آینده ادامه خواهد یافت و اعتماد سرمایه گذاران خارجی نسبت به اقتصاد چین افزایش می یابد .





:: برچسب‌ها: ماکرو , د , غروب ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: