پتروشیمی خارك روزانه 3500 تن محصول تولید می كند
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز جمعه روابط عمومی شركت ملی صنایع پتروشیمی ایران به نقل از محسن شاهین افزود: روند تولید، بازاریابی و صادرات پتروشیمی خارك هم اكنون از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و شرایط پایداری با وجود برخی فشارهای خارجی در این مجتمع وجود دارد.

وی گفت: مشكل تامین خوراك مجتمع پتروشیمی خارك برطرف شده و خوراك لازم به میزان كافی از طرف شركت نفت فلات قاره دریافت می شود.

مدیرعامل پتروشیمی خارك ادامه داد: اكنون این مجتمع در شرایطی است كه به بیش از 80 درصد از ظرفیت خود رسیده و تولید در حال افزایش است.

شاهین ادامه داد: چندین طرح توسعه ای در مجتمع پتروشیمی خارك در دست اجراست و با بهره برداری كامل از این طرح ها توان تولیدی این واحد پتروشیمی افزایش می یابد.

مدیرعامل پتروشیمی خارك اظهار كرد: در این میان احداث مخزن ذخیره و بارگیری پروپان و بوتان و سامانه سرمایش و جمع‌آوری بخارها، بازسازی و نوسازی و افزایش ظرفیت مجتمع از مهم ترین طرح های توسعه ای در این مجتمع پتروشیمی است.

وی گفت: تولید مایعات گازی و گوگرد و پروژه طراحی و ساخت استخر و تاسیسات فرهنگی هم از دیگر پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای این مجتمع پتروشیمی به شمار می‌آید.

شاهین اضافه كرد: محصولات پتروشیمی خارك شامل متانول، پروپان، بوتان، نفتا و گوگرد است كه بخش عمده آن صادر می شود.

وی ادامه داد: همزمان با طرح توسعه پتروشیمی خارك مخزن 20 هزار تنی ذخیره پروپان این مجتمع تا پایان شهریور امسال به بهره برداری خواهد رسید.

شاهین افزود: این مخزن پروپان دارای شرایطی ویژه است و توانایی نگهداری پروپان تا دمای بیش از 40 درجه زیر صفر را دارد.

وی گفت: همچنین فاز دوم متانول خارك نیز با ظرفیت 5/1میلیون تن ظرفیت دردست ساخت است و همزمان با بهره برداری از پروژه ان جی ال خارك با برنامه ریزی های انجام شده آغاز به كار خواهد كرد.

جزیره خارك بزرگ ترین پایانه صادرات نفت كشور از توابع شهرستان بوشهر در فاصله 57 كیلومتری شمال غرب بوشهر درآب های خلیج فارس واقع است.

539/245





:: برچسب‌ها: خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: