چهارم مرداد در آینه تاریخ معاصر
نوشته شده توسط : sasurse

4 مرداد 1376

بزرگترین پالایشگاه نفت سنگین جهان در بندرعباس به بهره‏برداری رسید. كلیه مراحل طراحی، ساخت و نصب تجهیزات این پالایشگاه، توسط متخصصان و كارشناسان داخلی صورت گرفت.

4 مرداد 1367

وزرای خارجه ایران و عراق پس از پذیرش رسمی قطعنامه 598 از سوی ایران، به منظور انجام مذاكرات مربوط به اجرای قطعنامه، در نیویورك با خاویر پرزدكوئه یار دبیركل سازمان ملل متحد دیدار كردند.

4 مرداد 1356

روزنامه واشنگتن پست به نقل از كاخ سفید اعلام كرد: 'دولت جیمی كارتر در نظر دارد علیرغم درخواست رهبر اكثریت سنا مبنی بر به تأخیر انداختن فروش هفت فروند هواپیمای مجهز به سیستم رادار پیچیده به ایران‌، تصمیم خود را عملی سازد'.

4 مرداد 1351

حاج حسین آقا ملك، بنیانگذار كتابخانه و موزه ملی ملك در تهران و واقف بزرگترین مجموعه وقفیات آستان قدس رضوی درگذشت.

4 مرداد 1332

'ژنرال شوارتسكف' آمریكایی، كه قبلاً یك مستشار نظامی آمریكا در ژاندارمری ایران بود، وارد تهران شد. او به عنوان یكی از طراحان 'كودتای 28 مرداد' با همكاری عوامل داخلی دست به این كودتا زد.

4 مرداد 1329

كنگره آمریكا اصلاحیه‌ای به قانون كمك به دفاع مشترك افزود و ایران را از رده كره جنوبی و فیلیپین خارج كرد و در ردیف تركیه و یونان قرار داد، آمریكا مجموعا 131‌میلیون دلار برای كمك نظامی به این سه كشور در نظر گرفته بود. در مقدمه اصلاحیه مزبور قید شده بود كه ایران پس از جنگ جهانی دوم همان اهمیتی را كسب كرده است كه تركیه و یونان دارند. قانون یادشده در پی درخواست رییس‌جمهوری آمریكا، در 14 مهر 1328 توسط كنگره این كشور تصویب و در نخستین مرحله، مبلغ 27‌میلیون دلار كمك نظامی به ایران و كره جنوبی و فیلیپین تخصیص داده شده بود.

4 مرداد 1323

'رضا پهلوی' سه سال پس از سرنگون شدن حكومتش‌، در تبعیدگاه خود، ژوهانسبورگ در سن 66 سالگی درگذشت‌.

4 مرداد 1320

روزنامه تایمز لندن در كشاكش جنگ جهانی دوم به نقل از خبرنگار خود در تهران نوشت: چهار هزار تا پنج هزار آلمانی در ایران مقیم هستند.

4 مرداد 1304

سفارت آمریكا از وزارت خارجه ایران خواست اطلاعاتی درباره نقاطی كه در آنجا خرما كشت می‌ شود و همچنین میزان محصول هر منطقه در اختیار آن سفارت قرار دهد.

اطلاع**9131**1717





:: برچسب‌ها: آلمان , طبیعت , تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: