میزان فروش سلاح گرم در آمریکا افزایش یافت
نوشته شده توسط : sasurse
سلاح

در بسیاری شهرها، میزان درخواست برای کنترل پیشینه که برای خرید قانونی سلاح لازم است، افزایش یافته است

مقام‌های آمریکایی می‌گویند تعداد افرادی که در ایالت کلرادو درصدد خرید سلاح برآمده‌اند، به دنبال کشتار هفته پیش در شهر آرورا در این ایالت افزایش پیدا کرده است.

سه روز پس از تیراندازی در سینمایی که فیلم جدید بتمن را به نمایش گذاشته بود، میزان درخواست صدور برگ عدم سوء پیشینه، که برای خرید قانونی سلاح لازم است، نسبت به هفته قبل آن ۴۳ درصد افزایش یافت.

تیراندازی ۲۰ ژوئیه در سینما ۱۲ کشته و ۵۸ زخمی بر جای گذاشت و ۲۰ نفر از زخمی های این حادثه هنوز در بیمارستان بستری هستند که حال شش نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

فرد مظنون به تیراندازی هم اکنون در بازداشت به سر می‌برد و روز دوشنبه برای اولین بار در دادگاه حاضر شد.

جیمز هولمز ۲۴ ساله متهم است به سوی افراد حاضر در سینما، گاز اشک‌آور پرتاب کرده و سپس به سوی آنها تیراندازی کرده است.

مقام‌های قضایی آمریکا می‌گویند که آقای هولمز سلاح و مهمات خود را به طور قانونی تهیه کرده بود و در منزل این فرد چند هزار گلوله پیدا شد.

طبق آماری که اداره بازرسی ایالتی کلرادو منتشر کرده، ۸۸۰ نفر در روز ۱۳ ژوئیه، چند روز پیش از حادثه تیراندازی، ٨٨٠ درخواست صدور برگ عدم سوء پیشینه تسلیم نهادهای دولتی مسئول شده بود اما یک روز پس از این تیراندازی، این تعداد به ۱۲۱۶ و روز بعد از آن به ۱۲۴۳ درخواست رسید.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند فروش سلاح در گذشته نیز به دنبال رویدادهای خاصی، افزایش یافته است

اداره بازرسی ایالتی کلرادو می‌گوید در مجموع در طول یک آخر هفته، ۲۸۸۷ نفر تائیدیه خرید سلاح را به دست آوردند که نسبت به یک هفته قبل از آن ۴۳.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این اداره نمی‌تواند به طور مشخص تائید کند که چند نفر از این افراد سلاح خریده‌اند اما فروشندگان هم از افزایش فروش اسلحه خبر داده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داده که فروش سلاح در سایر ایالت‌ها از جمله فلوریدا افزایش یافته است. در فلوریدا فروش اسلحه گرم با افزایش ۱۴ درصدی رو به رو بوده است. در اورگون نیز فروش اسلحه گرن در ماه ژوئیه نسبت به ماه ژوئن ۱۱ درصد افزایش داشته است.

مقام‌های قضایی آمریکا می‌گویند فروش سلاح در گذشته نیز به دنبال رویدادهای خاصی، افزایش یافته است.

پس از انتخاب باراک اوباما به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا و تیراندازی ژانویه ۲۰۱۱ در آریزونا که ۶ کشته بر جای گذاشت و گابریل گیفوردز، عضو مجلس نمایندگان آمریکا را زخمی کرد، این میزان افزایش یافت.

دلیل این افزایش این است که به دنبال کشتارهایی از این دست، این نگرانی در میان برخی از مردم بروز می کند که ممکن است دولت در صدد برآید برای تجدیدنظر در متمم دوم قانون اساسی اقدام کند.

طبق این اصل از قانون اساسی آمریکا، مردم این کشور مجاز به حمل اسلحه هستند که به گفته کارشناسان، هدف از آن توانایی حفاظت از امنیت فردی و مقابله با اقدام احتمالی حکومت در سلب آزادی و سرکوب مردم است.

احتمال اندکی وجود دارد که با توجه به انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر، سیاستمداران دو حزب اصلی آمریکا، موضوع کنترل و نظارت بر خرید و فروش سلاح و یا تغییر در قانون اساسی را مطرح کنند و به این ترتیب، باعث ناخرسندی طرفداران آزادی حمل سلاح شوند.





:: برچسب‌ها: مربع , درختان , وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: