تحلیلگر روس: تركیه به عنوان مزدور آمریكا در منطقه عمل می كند
نوشته شده توسط : sasurse

'ویكتور نادین رایوسكی' كارشناس امور تركیه روز چهارشنبه در گفت و گو با شبكه تلویزیونی 'روسیا الیوم' افزود:اظهارات اخیر تركیه مبنی بر بستن مرزهای خود باسوریه به معنای بستن مرز به روی شبه نظامیان مسلح در سوریه نیست، زیرا گذرگاه های مرزی كه توسط این گروهها تصرف شده اند به احتمال زیاد، باز خواهد ماند.

این كارشناس امور تركیه اظهارداشت: تركیه با بستن مرزهای خود به روی سوریه در واقع به عنوان یك مزدور برای ایالات متحده آمریكا عمل می كند.

وی خاطرنشان كرد: تركیه سال گذشته نیز شماری از افراد مسلح را با همكاری یكی از رهبران القاعده به منظور جنگ در لیبی آموزش داد و در این راستا، حدود 700 شبه نظامی مسلح آموزش جنگی دیدند و بعدا از كشور لیبی به سوریه رفتند.

این تحلیلگر روس افزود:‌ شمار شبه نظامیان مسلح مستقر در اردوگاه های آموزشی تركیه اكنون بالغ بر هزاران نفر می باشد كه تدارك برای اعزام آنان به سوریه در حال انجام است.

وی تاكید كرد: آموزش این افراد با همكاری نیروهای ویژه انگلیسی، قطری و شماری از افرادی كه خود را نیروهای داوطلب سعودی می نامند، انجام می شود.

وی با اشاره به اوضاع داخلی سوریه و اعتراضات موجود در این كشور تاكید كرد: غرب با همكاری ائتلاف موسوم به 'ائتلاف سنی' شامل تركیه، سعودی و غیره با سوء استفاده از این اعتراضات به آن دامن زده و توانسته اند آن را تحت كنترل خود درآورند.

وی افزود: تاكید دوباره بر ایجاد منطقه حایل در مرز تركیه و سوریه دلیل دیگری بر قصد تركیه برای ورود به خاك سوریه است، زیرا این منطقه احتمالا در خاك سوریه ایجاد خواهد شد.

وی افزود: اقدام تركیه مبنی بر ایجاد چنین منطقه ای از نظر حقوق بین الملل یك اقدام خصمانه به شمار می رود و به معنای این است كه ارتش سوریه نه تنها با گروه های شورشی مسلح بلكه با نیروهای ارتش تركیه نیز خواهد جنگید.

**مترجمام**1480**





:: برچسب‌ها: پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: