ابراز نگرانی بان كی مون از احتمال بكارگیری سلاح های شیمایی در سوریه
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا بان كی مون كه در بلگراد پایتخت صربستان به سر می برد با درخواست از جامعه جهانی برای جلوگیری از بروز چنین حادثه ای در سوریه خواست اعضای جامعه بین المللی تحولات آن كشور را با دقت زیر نظر بگیرند.

وی گفت : استفاده از سلاح های كشتار جمعی و از جمله شیمیایی در سوریه محكوم بوده و غیر قابل قبول است.

بان كی مون افزود كه سازمان ملل در این باره با همه جهات در تماس بوده و وی شخصا درباره این مساله با دبیركل اتحادیه عرب نیز تماس خواهد گرفت.

دبیركل سازمان ملل همچنین بار دیگر از حكومت سوریه و از گروه های مخالف مسلح خواست با توقف فوری درگیریها به خشونت های فزاینده در آن كشور پایان دهند.

در دو هفته گذشته جار و جنجال رسانه ای گسترده ای درباره مساله سلاح های شیمیایی سوریه به راه افتاده است.

درحالی كه مقام های سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی و رسانه های غربی ادعا كرده اند كه حكومت سوریه به دنبال به كار بردن سلاح شیمیایی علیه مخالفان است، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل هفته گذشته فاش كرد كه گروه های مخالف در صدد استفاده از سلاح شیمیایی و راه انداختن جنگی تبلیغاتی به دنبال آن هستند.

بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با تاكید بر اینكه برخی گروه های مخالف می خواهند از این سلاح ها علیه مردم سوریه استفاده كنند گفت این گروه ها و طرفداران خارجی آنها قصد دارند تا پس از به كار گیری این سلاح ها حكومت سوریه را متهم به استفاده از آن كرده و برای اجماع جهانی در جهت افزایش فشار به سوریه مقدمه چینی كنند.

برای نخستین بار مقام های رژیم صهیونیستی مسئله سلاح های شیمیایی سوریه و احتمال افتادن آن به دست القاعده یا استفاده از این سلاح را علیه معترضان سوری مطرح كردند.

روز دوشنبه سخنگوی وزارت خارجه سوریه رسما این تبلیغات رسانه ای را رد كرده و گفت حكومت این كشور از سلاح های شیمیایی در داخل هرگز استفاده نكرده و تنها در صورتی كه از سوی بیگانگان مورد حمله قرار بگیرد ممكن است آن را علیه نیروهای مهاجم به كار برد.

این مواضع رسمی دمشق خشم آمریكا و انگلیس را به همراه داشته كه از تهدید دمشق به استفاده از این سلاح ها ابراز نگرانی كرده اند.

در ماه های گذشته آمریكا، انگلیس و فرانسه به همراه تركیه، عربستان و قطر در حال زمینه چینی برای حمله نظامی ناتو به سوریه و سرنگون ساختن حكومت این كشور بوده اند.

اروپام 1908





:: برچسب‌ها: تصویر , خیابان , حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: