مخزن پروپان پتروشیمی خارك بزودی بهره برداری می رسد
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از شبكه اطلاع رسانی نفت و انرژی، مدیر عامل پتروشیمی خارك اظهار كرد: این مخزن دارای شرایطی ویژه است و توانائی نگهداری پروپان تا دمای بیش از 40 درجه زیر صفر را دارد.

'محسن شاهین' با تاكید بر این كه، روند تولید، بازاریابی و صادرات پتروشیمی خارك مطلوب است و شرایط پایداری با وجود برخی فشارهای خارجی در این مجتمع وجود دارد، ادامه داد: مشكل تامین خوراك این مجتمع پتروشیمی رفع شده و خوراك به میزان كافی از طرف شركت نفت فلات قاره دریافت می شود.

وی از بكارگیری 80 ظرفیت این مجتمع خبر داد و گفت: فاز دوم متانول خارك نیز با ظرفیت 1.5 میلیون تن ظرفیت در حال ساخت است و همزمان با بهره برداری از پروژه ان جی ال خارك با برنامه ریزی های انجام شده آغاز به كار خواهد كرد.

مجتمع پتروشیمی خارك هم اكنون روزانه حدود سه هزار و 500 تن انواع محصولات پتروشیمی تولید می كند و با اجرای طرح توسعه این ظرفیت افزایش خواهد یافت.

چندین طرح توسعه ای در مجتمع پتروشیمی خارك در حال اجرا است و با بهره برداری كامل از این طرح ها توان تولیدی این واحد پتروشیمی افزایش خواهد یافت.

در این میان می توان احداث مخزن ذخیره و بارگیری پروپان و بوتان و سامانه سرمایش و جمع‌آوری بخارها، بازسازی و نوسازی و افزایش ظرفیت مجتمع را از مهمترین طرح های توسعه ای در این مجتمع پتروشیمی برشمرد.

تولید مایعات گازی و گوگرد و پروژه طراحی و ساخت استخر و تاسیسات فرهنگی هم از دیگر پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای این مجتمع پتروشیمی به شمار می‌آید.

محصولات پتروشیمی خارك شامل متانول، پروپان، بوتان، نفتا و گوگرد است كه بخش عمده آن صادر می شود.

اقتصام**9189**1594





:: برچسب‌ها: باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: