طرح جامع سلامت دهان و دندانپزشكی تدوین شد
نوشته شده توسط : sasurse

'عبدالحمید ظفرمند' در گفت و گویی تصریح كرد با اجرای این طرح تحولی در نظام سلامت دهان كشور ایجاد می شود.

وی افزود: طبق قانون اساسی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی مسئولیت تأمین سلامت دهان مردم را بر عهده دارد و طرح جامع سلامت دهان و دندانپزشكی كشور در شش ماده به منظور پربار شدن، ‌ساماندهی و راهبردی كردن خدمات سلامت دهان ارائه می شود.

ظفرمند افزود: این برنامه راهبردی در زمینه سلامت دهان با توجه به سند چشم انداز 1404،‌سیاست های كلی اصل 44 قانون اساسی و برنامه پنجم توسعه كشور تدوین شده است.

مشاور وزیر در امور دندانپزشكی تصریح كرد ترویج و افزایش آگاهی عمومی در زمینه تغذیه سالم و سیاستگذاری و تشویق صنایع غذایی بر رعایت اصول منطبق با سلامت دهان، تربیت نیروی انسانی دندانپزشك، ‌تربیت نیروی انسانی حد واسط «پرستار سلامت دهان» (كاردانی) به منظور ارائه خدمات سطح یك و تقویت نظام ارجاع در دندانپزشكی و ملحوظ كردن خدمات سلامت دهان در بیمه همگانی و پایه سلامت از مواد این طرح است.

به گفته ظفرمند بر اساس یكی از مواد الحاقی این طرح، به منظور حمایت از تولید ملی و كار و سرمایه ایرانی، تولید كنندگان مواد و تجهیزات دندانپزشكی مورد حمایت و تقویت قرار می گیرند.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، وی افزود: 68/1 درصد دندان های كودكان 12 ساله كشور خراب است و بیش از 95 درصد خرابی دندان های كودكان در این رده سنی مربوط به پوسیدگی است.

اجتمام**9105**1569





:: برچسب‌ها: زنده , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: