اخبار كوتاه از تحولات سوریه
نوشته شده توسط : sasurse

*** تعقیب افراد مسلح در نهر عیشه در جنوب دمشق

نیروهای نظامی ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در منطقه نهر عیشه در جنوب دمشق ضمن متلاشی كردن تشكل های افراد مسلح كه اقدام به آزار و اذیت مردم می كردند ، خسارت های زیادی را به آنان وارد كردند.

خبرگزاری سوریه (سانا)، با اعلام این خبر افزود كه در جریان این عملیات شماری از این افراد دستگیر و یا خود را همراه با سلاح تسلیم كردند.

*** ادامه پاكسازی مناطق اطراف زینبیه

نیروهای امنیتی سوریه نیز در ادامه عملیات خود علیه افراد مسلح در مناطق اطراف زینبیه مانند ذیابیه و الحجیره و پاكسازی آنها شماری از این افراد را كشته و یا زخمی كردند.

مناطق مزبور در روزهای اخیر شاهد ناآرامی و ناامنی شدید بود كه این امر موجب بسته شدن یك هفته ای حرم حضرت زینب (س) شد و از امروز به دنبال پاكسازی منطقه بار دیگر درب های حرم ایشان باز شد.

*** درگیری نیروهای سوری در اطراف ادلب

نیروهای سوری در منطقه سهل الروج در استان ادلب در شمال غرب سوریه و نزدیك مرزهای این كشور با تركیه؛ با افراد مسلح درگیر شدند.

بر اساس اعلام سانا در جریان این درگیری شماری از افراد مسلح كشته شدند و خسارت های زیادی به آنان وارد شد.

یك منبع مسوول در استانداری ادلب نیز اعلام كرد كه در بین كشته های این درگیری سه نفر از افراد سرشناس مسلح وجود دارد.

*** ناكام گذاشتن ورود افراد مسلح از اردن به سوریه

مرزبانان سوری نیز از تلاش افراد مسلح برای نفوذ از طریق گذرگاه نصیب در مرز مشترك اردن با سوریه به این كشور جلوگیری كردند.

خبرگزاری سوریه با اعلام این خبر به نقل از یك مقام مسوول در استانداری درعا در جنوب سوریه افزود كه در این درگیری شماری از افراد مسلح كشته شدند كه برخی از افراد به نام مسلح در بین كشته ها وجود دارد.

در همین حال در منطقه خربه غزاله در درعا نیز نیروهای امنیتی با افراد مسلح كه به نیروهای حفظ نظم (مردمی) حمله كرده بودند، درگیر شدند.

در جریان این درگیری نیز خسارت هایی به افراد مسلح وارد شد.

*** درگیری در مرز مشترك لبنان و سوریه

مرزبانان سوری مستقر در منطقه تلكلخ در استان حمص در مركز سوریه نیز در یك عملیات از نفوذ افراد مسلح از طریق خاك لبنان به سوریه در این منطقه جلوگیری كردند.

به گزارش سانا افراد مسلح در جریان این اقدام خود كه از طریق گذرگاه های مرزی الطحاونه ، حالات، ادلین، تبت الشحم در مرز مشترك دو كشور صورت گرفت ، تلاش داشتند تا مقادیری سلاح را از لبنان به سوریه منتقل كنند.

در جریان درگیری های دو طرف شماری از افراد مسلح كشته و یا زخمی شده و مابقی نیز به داخل خاك لبنان فرار كردند.

دولت سوریه بارها از كشورهای همسایه درخواست كرده است تا حسن همجواری را رعایت كنند.

*** كشف مخفیگاه افراد مسلح در حسكه

نیروهای امنیتی سوریه یك مخفیگاه افراد مسلح را در روستای شویحان در استان حسكه در شمال شرق سوریه و نزدیك مرز این كشور با تركیه كشف كردند.

بر اساس اعلام سانا در جریان كشف این مخفیگاه 18 فرد مسلح دستگیر شدند كه در بین آنان شماری از اتباع خارجی عرب نیز وجود دارد.

از این مخفیگاه همچنین مقادیری سلاح شامل خمپاره انداز و گلوله آن، مسلسل و آر بی جی و 10 هزار دلار همراه با 150 هزار لیره سوری كشف شد.

چهار خودرو افراد مسلح نیز در این محل به دست نیروهای سوری افتاد.

*** ترور یك پزشك كودكان در ادلب

در شهر ادلب در شمال غرب سوریه نیز افراد مسلح در ادامه شناسایی و قتل متخصصین سوری یك پزشك كودكان را پس از ربودن كشتند.

جنازه این پزشك در داخل خودرو وی در شمال ادلب كشف شد.

*** درگیری در اطراف استان لاذقیه

نیروهای امنیتی سوریه در جریان یك درگیری دیگر با افراد مسلح در منطقه ربیعه در اطراف لاذقیه كه به نیروهای حفظ نظم (مردمی) حمله كرده بودند ، شماری از آنان را كشتند.

بر اساس اعلام سانا ، مابقی افراد مسلح در این درگیری به سمت مرزهای تركیه فرار كرده اند.در این درگیری دو افسر سوری كشته و 18 نفر از نیروهای حفظ نظم زخمی شدند.

تارنمای ان بی ان نیز كه اخبار سوریه را منتشر می كند، اعلام كرد كه در جریان درگیری نیروهای نظامی سوریه با افراد مسلح در منطقه سلمی در نزدیك لاذقیه شماری از این افراد كشته شدند.

*** پاكسازی مناطق الحیدریه و الصاخور در حلب

نیروهای سوری در ادامه پاكسازی مناطق مختلف این كشور عملیات خود را برای پاكسازی مناطق الحیدریه و الصاخور در شهر حلب در شمال سوریه و نزدیك مرز این كشور با تركیه آغاز كردند.

بر اساس اعلام ان بی ان به دنبال این عملیات افراد مسلح به منطقه المحیطه فرار كرده و نیروهای نظامی سوریه نیز عملیات خود را در این منطقه گسترش دادند.

در این عملیات گسترده شماری از افراد مسلح كشته شدند.

*** بازدید استاندار دمشق از منطقه القابون

'بشر الصبان' استاندار دمشق در ادامه بازدیدهای خود از مناطق پاكسازی شده دمشق امروز از منطقه القابون در شمال شرق این شهر بازدید كرد.

به گزارش سانا ،وی در این بازدید ضمن اطلاع از دیدگاه های مردم اعلام كرد كه تا 5 روز آینده امور در این منطقه به حالت عادی خود باز می گردد.

وی پیشتر از منطقه المیدان در جنوب دمشق بازدید كرده بود كه نیروهای سوری پیشتر افراد مسلح را از آن بیرون رانده بودند.

منطقه القابون در هفته گذشته شاهد درگیری شدید بین نیروهای سوری و افراد مسلح بود.

خاورم**1436 ** 1917





:: برچسب‌ها: دوستان , روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: