تحلیلگر روس: اتحادیه عرب به ابزاری برای تحقق منافع غرب تبدیل شده است
نوشته شده توسط : sasurse

خانم مارینا 'سابرونووا' استاد بخش خاورشناسی دانشگاه روابط بین الملل وابسته به وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه به شبكه تلویزیونی 'روسیا الیوم' گفت: اتحادیه عرب هیچ گامی برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه و لیبی بر نداشته است.

وی افزود: تنها كاری كه اتحادیه عرب در این زمینه انجام داده، تعلیق عضویت سوریه و لیبی در این اتحادیه بوده است و با این كار از تلاش های مربوط به حل فصل سیاسی بحران این دو كشور، امتناع ورزیده است.

مارینا سابرونوا گفت:‌ از این رو اتحادیه عرب در حال حاضر به عنوان یك نهاد منطقه ای به صورت نهادی باطل در آمده و به ابزاری برای تحقق مصالح غرب در منطقه عربی تبدیل شده است.

این پژوهشگر روس از سوی دیگر امكان دخالت خارجی در سوریه را بعید دانست و خاطرنشان كرد:‌ روشن نیست چه كشوری قصد دارد با نقض قطعنامه های شورای امنیت كه به منزله نقض كلیه قوانین بین الملل خواهد بود، مسئولیت تجاوز به خاك یك كشور دارای حاكمیت را بپذیرد.

وی تاكید كرد: بازگشت آرامش به سوریه تنها از طریق متوقف شدن ارایه كمك های مالی و نیز تجهیز گروه های تروریستی فعال در این كشور است.

وی تاكید كرد: در حال حاضر جنگ گسترده رسانه ای و دیپلماتیك علیه سوریه جریان دارد.

این پژوهشگر روس افزود: اظهارات اخیر مقامات اسرائیل در باره امكان افتادن سلاح های شیمیایی سوریه به دست نیروهای حزب الله لبنان، می تواند بخشی از همین جنگ رسانه ای باشد.

این كارشناس روس تاكید كرد: تشدید مجازات ها علیه سوریه تنها به وخیم شدن اوضاع انسانی در داخل این كشور منجر خواهد شد و در واقع هیچ كمكی به حل سیاسی بحران نخواهد كرد.

**مترجمام**1480***‌ 1917





:: برچسب‌ها: غروب ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: