استاندار گیلان بر ضرورت توسعه روابط با داغستان تأكید كرد
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار گیلان روز دوشنبه در این ارتباط تلفنی با تبریك فرارسیدن ماه مبارك رمضان به محمدسلام محمدوف و مردم مسلمان جمهوری خودمختار داغستان، از وی دعوت كرد تا پس از این ماه مبارك به گیلان سفر كند.

سعادتی اظهار امیدواری كرد كه با سفر آینده رییس جمهوری داغستان به گیلان، روابط دوجانبه ارتقاء بیشتری یابد.

وی همچنین با ابراز امیدواری از گشایش نمایشگاه تجاری و اقتصادی داغستان در رشت به دیدار اخیر رؤسای جمهور ایران و روسیه اشاره و تاكید كرد: توافقات این دیدار مسیر توسعه روابط گیلان و داغستان را بیشتر از گذشته هموار می كند.

سعادتی به تشكیل چهار كمیته كاری برای پیگیری مصوبات سفر هیئت سیاسی و تجاری گیلان به داغستان بر اساس دیدار هفته گذشته نمایندگان دو طرف در آستارا اشاره كرد و گفت: كمیته های كاری امور تولیدی و بازرگانی، علوم، فرهنگ و آموزش، حمل و نقل، گردشگری، ورزش و جوانان و همكاری های بین منطقه ای و تعاملات شهری در گیلان با جدیت تشكیل خواهد شد و انتظار داریم این كمیته ها در داغستان نیز هرچه سریعتر تشكیل شود.

استاندار گیلان افزود: تشكیل كمیته های مشترك دوطرف نیز در هر دوره شش ماهه برای گسترش بیش از پیش مناسبات و همكاری های دو جانبه ضرورت دارد.

وی در این گفت و گو همچنین از رییس جمهوری داغستان خواست برای ساخت سرای تجاری ایرانیان در ماخاچ قلعه مساعدت های لازم را انجام دهد و در ازای آن نیز سرای تجاری داغستان در منطقه آزاد انزلی تشكیل شود.

رییس جمهوری داغستان نیز در این گفت و گوی تلفنی، با تبریك فرارسیدن ماه مبارك رمضان به استاندار و مردم گیلان گفت: پس از پایان این ماه، براساس توافق دوطرف به گیلان سفر می كند.

محمدوف همچنین با اشاره به ارائه گزارش سفر هیئت گیلانی به داغستان به وزیر امور خارجه روسیه از استقبال سرگئی لاوروف از گسترش این مناسبات خبر داد.

وی همچنین با اشاره به تشكیل كمیته های كاری مشترك در داغستان بیان داشت: بزودی كنسولگری جمهوری اسلامی ایران در داغستان تشكیل می شود كه این موضوع می تواند تحول بزرگی را در گسترش روابط دوجانبه با گیلان ایجاد كند.

رییس جمهوری داغستان خاطرنشان كرد: كمك های لازم برای ساخت سرای ایرانیان در ماخاچ قلعه ارائه می شود.

به گزارش ایرنا، هیات سیاسی و تجاری گیلان به ریاست 'مهدی سعادتی' استاندار گیلان و با حضور 98 نفر از تجار و بازرگانان و 15 نفر از مدیران استان، فروردین ماه امسال در سفری شش روزه به داغستان، برپایی نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران با محوریت گیلان، تنظیم قراردادهای بازرگانی و اقتصادی و امضای تفاهم نامه های علمی ، فرهنگی و ورزشی را پیگیری كردند. ك/3

695/508





:: برچسب‌ها: مردم , تایوان ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: