استاندار گیلان بر ضرورت توسعه روابط با داغستان تأکید کرد
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار گیلان روز دوشنبه در این ارتباط تلفنی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان به محمدسلام محمدوف و مردم مسلمان جمهوری خودمختار داغستان، از وی دعوت کرد تا پس از این ماه مبارک به گیلان سفر کند.

سعادتی اظهار امیدواری کرد که با سفر آینده رییس جمهوری داغستان به گیلان، روابط دوجانبه ارتقاء بیشتری یابد.

وی همچنین با ابراز امیدواری از گشایش نمایشگاه تجاری و اقتصادی داغستان در رشت به دیدار اخیر رؤسای جمهور ایران و روسیه اشاره و تاکید کرد: توافقات این دیدار مسیر توسعه روابط گیلان و داغستان را بیشتر از گذشته هموار می کند.

سعادتی به تشکیل چهار کمیته کاری برای پیگیری مصوبات سفر هیئت سیاسی و تجاری گیلان به داغستان بر اساس دیدار هفته گذشته نمایندگان دو طرف در آستارا اشاره کرد و گفت: کمیته های کاری امور تولیدی و بازرگانی، علوم، فرهنگ و آموزش، حمل و نقل، گردشگری، ورزش و جوانان و همکاری های بین منطقه ای و تعاملات شهری در گیلان با جدیت تشکیل خواهد شد و انتظار داریم این کمیته ها در داغستان نیز هرچه سریعتر تشکیل شود.

استاندار گیلان افزود: تشکیل کمیته های مشترک دوطرف نیز در هر دوره شش ماهه برای گسترش بیش از پیش مناسبات و همکاری های دو جانبه ضرورت دارد.

وی در این گفت و گو همچنین از رییس جمهوری داغستان خواست برای ساخت سرای تجاری ایرانیان در ماخاچ قلعه مساعدت های لازم را انجام دهد و در ازای آن نیز سرای تجاری داغستان در منطقه آزاد انزلی تشکیل شود.

رییس جمهوری داغستان نیز در این گفت و گوی تلفنی، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان به استاندار و مردم گیلان گفت: پس از پایان این ماه، براساس توافق دوطرف به گیلان سفر می کند.

محمدوف همچنین با اشاره به ارائه گزارش سفر هیئت گیلانی به داغستان به وزیر امور خارجه روسیه از استقبال سرگئی لاوروف از گسترش این مناسبات خبر داد.

وی همچنین با اشاره به تشکیل کمیته های کاری مشترک در داغستان بیان داشت: بزودی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در داغستان تشکیل می شود که این موضوع می تواند تحول بزرگی را در گسترش روابط دوجانبه با گیلان ایجاد کند.

رییس جمهوری داغستان خاطرنشان کرد: کمک های لازم برای ساخت سرای ایرانیان در ماخاچ قلعه ارائه می شود.

به گزارش ایرنا، هیات سیاسی و تجاری گیلان به ریاست "مهدی سعادتی" استاندار گیلان و با حضور 98 نفر از تجار و بازرگانان و 15 نفر از مدیران استان، فروردین ماه امسال در سفری شش روزه به داغستان، برپایی نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران با محوریت گیلان، تنظیم قراردادهای بازرگانی و اقتصادی و امضای تفاهم نامه های علمی ، فرهنگی و ورزشی را پیگیری کردند. ک/3

برون مرزي**1423**





:: برچسب‌ها: خورشید , برلین , شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: