سفیر روسیه در پاریس: رسانه ها صحبت های مرا اشتباه برداشت كرده اند
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش پایگاه اینترنتی شبكه تلویزیونی BFM TV ، اورلوف پیشتر در مصاحبه ای با رادیو بین المللی فرانسه RFI درباره اوضاع حاكم بر سوریه صحبت كرده بود و خبرنگاران از اظهاراتش این گونه برداشت كرده بودند كه بشار اسد تمایل دارد از قدرت كناره گیری كند.

اما سفیر روسیه در فرانسه با مصاحبه با شبكه BFM TV به شفاف سازی در این باره پرداخت.

وی خاطر نشان ساخت: من گفته ام كه بیانیه نهایی نشست پاریس مورد پذیرش بشار اسد رئیس جمهوری سوریه قرار گرفته است؛ یعنی او آماده است درباره دوره انتقالی سیاسی مذاكره كند و حتی نماینده خود را برای شركت در این مذاكره تعیین كند و این دقیقا همان طرح كوفی عنان نماینده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه است.

اورلوف افزود: ما دقیقا از مخالفان دولت اسد نیز همین انتظار را داریم تا دو طرف دور میز مذاكره بنشینند و راه حلی سیاسی برای بحران كنونی پیدا كنند.

تصور من این است كه اگر رئیس جمهوری سوریه بیانیه نهایی نشست پاریس كه در آن دوره انتقالی پیش بینی شده است، را پذیرفته ، این به معنای آن است كه شاید او آماده كناره گیری از قدرت هست.

سفیر روسیه در پاریس افزود: به همین علت من در مصاحبه ام از اصطلاح 'كناره گیری متمدنانه اسد از قدرت' استفاده كردم، اما رسانه ها صحبت های مرا به گونه ای دیگر تفسیر كرده اند.

وی افزود: رسانه ها گفته اند سفیر روسیه می گوید رئیس جمهوری سوریه آماده است از قدرت كناره گیری كند، در صورتی كه این امر هرگز صحت ندارد و منظور من اصلا این نبود.

اورلوف گفت: این موضوع دقیقا اختلاف اساسی روسیه و كشورهای غربی است، چرا كه آنها (جوامع غربی) می خواهند رئیس جمهوری سوریه پیش از مذاكرات از قدرت كناره گیری كند.

خبرنگار BFM TV از الكساندر اورلوف پرسید آیا تصور می كنید كه عمر دولت سوریه به سر آمده است؟

سفیر روسیه پاسخ داد: خیر. هرگز چنین تصوری ندارم و معتقدم كه ملت سوریه باید سرنوشت خود را تعیین كنند و یكی از ابزار این تعیین سرنوشت تهیه و تنظیم قانون اساسی جدید و انتخابات آزاد است.

گفتنی است بسیاری از رسانه های غربی روز شنبه با تحریف سخنان سفیر روسیه در فرانسه از قول وی نوشتند كه اسد با كناره گیری از قدرت موافق است، اما آن را به 'كناره گیری متمدنانه' منوط كرده است.

تلویزیون دولتی سوریه بلافاصله این خبر را تكذیب كرد.

مترجمام**9041** 1506





:: برچسب‌ها: مدل , رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: