اسرائیل: ایران و حزب الله طی دو سال حملاتی در ۲۰ کشور را طراحی کرده اند
نوشته شده توسط : sasurse
بنیامین نتانیاهو

آقای نتانیاهو یکشنبه گفت که حمله بلغارستان با واکنشی "مصمم" روبرو می شود

رؤسای سازمان های اطلاعاتی اسرائیل روز یکشنبه در کابینه این کشور گفتند که ایران و متحد لبنانی آن، حزب الله، طی دو سال گذشته حملاتی را در بیش از ۲۰ کشور طراحی کرده اند.

تمیر پاردو رئیس سازمان جاسوسی موساد و یورام کوهن رئیس سازمان امنیت داخلی موسوم به شین بت برای گزارش دادن به وزرای کابینه در پی بمبگذاری روز چهارشنبه در بلغارستان که به مرگ پنج گردشگر اسرائیلی و راننده آنها منجر شد فراخوانده شده بودند.

دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در بیانیه ای نوشت: "ایران و حزب الله برای انجام حملاتی در بیش از ۲۰ کشور در اطراف جهان برنامه ریزی کرده بودند... خیلی مهم است که بتوانیم به جهان ثابت کنیم که ایران و حزب الله عامل این موج حملات در همه قاره های جهان هستند."

در ادامه این بیانیه آمده است: "این موج حملات ایران که به دست نائب آن حزب الله اجرا می شود با واکنشی مصمم روبروه شده و خواهد شد."

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت حمله روز چهارشنبه در بلغارستان را به عهده نگرفته است. این مرگبارترین حمله علیه اسرائیلی ها در خارج از این کشور از سال ۲۰۰۴ است.

اسرائیل که ایران و حزب الله را به خاطر بمگبذاری چهارشنبه مقصر شناخته گفت که به الگوی سایر حملات یا تلاش برای حمله به اسرائیلی ها از جمله در تایلند، هند، گرجستان، کنیا و قبرس شباهت دارد.

رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه ایران هرگونه دخالت ایران را تکذیب کرده و گفته است که تهران "کلیه حملات تروریستی" را محکوم می کند.

ایران در مقابل اسرائیل را به ترور دست اندرکاران برنامه اتمی اش متهم کرده است.

گروه حزب الله هم اسرائیل را به کشتن عماد مقنیه، از فرماندهانش در یک بمبگذاری در دمشق در سال ۲۰۰۸ متهم کرده است.

آقای نتانیاهو روز یکشنبه گفت که کشورش در ارتباط با توطئه های احتمالی برای قتل شهروندان این کشور در خارج درحال آماده باش است.

مقام های اسرائیلی به خصوص در چهلمین سالگرد حمله یک فلسطینی در المپیک ۱۹۷۲ مونیخ که به کشته شدن ۱۱ ورزشکار و مربی اسرائیلی منجر شد درحال آماده باش کامل بوده اند.

آقای نتانیاهو روز یکشنبه در اشاره ای به ایران و حزب الله به تلویزیون "سی بی اس" آمریکا گفت: "ما در مورد احتمال حمله آنها در سایر جاها هوشیاریم، اما نمی توانم اطلاعات مشخص بدهم."

همزمان آویگدور لیبرمن وزیر خارجه اسرائیل روز دوشنبه به بروکسل سفر خواهد کرد تا در دیداری با وزرای خارجه بریتانیا و ۹ کشور اتحادیه اروپا خواستار تشدید تدابیر امنیتی در فرودگاه های این کشورها و محل های زندگی و رفت و آمد اسرائیلی ها و یهودیان در آن کشورها شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه او همچنین خواستار گنجانده شدن نام گروه حزب الله در فهرست سازمان های تروریستی اتحادیه اروپا خواهد شد.





:: برچسب‌ها: عروسی , تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: