ماه رمضان، فرصت مناسبی برای توسعه تئاتر آیینی و مذهبی در كشور است
نوشته شده توسط : sasurse

'كوروش زارعی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با یادآوری اینكه ریشه های نمایش ها و خرده نمایش های آیینی در كشور ما به دلیل ماه های مذهبی چون رمضان و محرم، دارای بسترها و ژرفای عمیقی است افزود: به همین مناسبت با برنامه ریزی و كار كارشناسی و مطالعاتی دقیق می توان از ماه رمضان جهت تولید و توسعه اجرای نمایش های آیینی و مذهبی در كشور استفاده كرد.

این كارگردان تئاتر ادامه داد: وقتی شعار كلان بیش از یك دهه مدیریت هنر نمایش كشور ، 'تئاتر برای همه' باشد بدون شك از بسترهای مناسبی مانند ماههای محرم و رمضان می توان برای اجرای عمومی آثار متعدد نمایشی در سراسر كشور و نه فقط پایتخت بهره برد.

كارگران نمایش 'وعده موعود' به تعاریف مذهبی از ایام رمضان و روزه داری اشاره كرد و توضیح داد: همین معنا و تعریف دست نمایشنامه نویسان و كارگردانان را برای خلق آثار متعدد نمایشی با تم و موضوعات متنوع و البته منبعث از قرآن كریم باز می گذارد.

زارعی ادامه داد: اینكه در این ماه تنها بر نوع خاص و شیوه مشخص نمایش های 'سوگ' برای خلق آثار تئاتری بهره ببریم در حقیقت راه به خطا رفتن است؛ در صورتی كه می توان در ماه میهمانی خدا با خلق گونه های متنوع نمایشی نه تنها مردم را به تئاتر دعوت كرد بلكه بهانه ای به وجود آورد تا به واسطه این ماه و روزهای پر بركت آن، راه های توسعه 'تئاتر برای همه'، در كشور را هموارتر كرد.

كارگردان تئاتر همچنین از مسوولان، هنرمندان و اهالی قلم به سبب برنامه ریزی های خود جهت استفاده بهینه از ایام رمضان جهت خلق آثار نمایشی و هنری تقدیر كرد و در عین حال گفت كه باید به این مساله توجه داشت كه تمركز بر فعالیت های هنری در پایتخت و در حاشیه ماندن سایر استان ها مسیر تحقق شعار 'تئاتر برای همه' در كشور را با آسیب هایی روبه رو می كند.

فراهنگ**9266





:: برچسب‌ها: موسیقی , اتومبیل , فرانسه ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: