نرخ رشد اقتصادی چین به 4/7 درصد كاهش می یابد
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، این پیش بینی، نگرانی در مورد این كه، دومین اقتصاد بزرگ جهان همچنان در مسیر كاهش رشد اقتصادی قرار دارد را دامن می زند.

'سانگ گیوكینگ' از اعضای دانشگاهی كمیته سیاست های پولی بانك مركزی چین موسوم به بانك مردم همچنین هشدار داد كه كاهش شاخص قیمت تولیدكننده همزمان با افت شاخص قیمت مصرف كننده ممكن است به بازگشت سرمایه در شركتهای صنعتی صدمه بزند و تمایل این شركتها را برای توسعه تحت تاثیر قرار دهد.

نرخ رشد اقتصادی چین، به دلیل كاهش صادرات این كشور، بحران بدهی اروپا و نیز سخت گیری در مورد بخش املاك و مسكن، در سه ماهه منتهی به ژوئن (13 فروردین تا 12 خرداد) به 6/7 درصد كاهش یافت و برای ششمین دوره سه ماهه كاهش را تجربه كرد.

بر اساس اعلام خبرگزاری شین هوا 'ون جیابائو' نخست وزیر چین در 15 ژوییه (25 تیر) گفت: سرعت رشد اقتصادی این كشور هنوز مطلوب نیست و دو روز پس از آن نیز اعلام كرد، وضعیت نیروی كار سخت تر خواهد شد.

سانگ در 21 ژوییه (31 تیر) در پكن اظهار داشت: قرار است نرخ رشد اقتصادی چین در سه ماهه آینده هشت درصد باشد، اما شخصا نسبت به تحقق آن خوشبین نیستم، زیرا در طرف صادرات مشكل وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به این كه، بحران بدهی اروپا همچنان بدتر می شود، این خطر وجود دارد كه صادرات چین بیش از آنچه انتظار می رود در سه ماهه سوم كاهش یابد و سیاستهای تحریك اقتصادی دولت برای مقابله با كاهش رشد اقتصادی كافی نبوده باشد.

سانگ در سمیناری كه به كوشش مركز تحقیقات اقتصادی دانشگاه پكن برگزار شده بود، به عنوان پروفسور متخصص در زمینه اقتصاد و تورم چین پیش بینی كرد، نرخ رشد اقتصادی این كشور برای هفتمین دوره سه ماهه متوالی كاهش می یابد.

اقتصام**1063/1594





:: برچسب‌ها: آسمان , باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: