ادای احترام باراک اوباما به قربانيان تيراندازی کلورادو
نوشته شده توسط : sasurse

آقای اوباما در سفر خود به آرورا اول از بيمارستان دانشگاه کلورادو ديدار کرد

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به ایالت کلودارو رفت تا از نزدیک شاهد نحوه رسیدگی به تبعات حادثه کشتار سینمای شهر آرورای این ایالت باشد. آقای اوباما که تنها به مدت دو ساعت و نیم به این شهر سفر کرده، با خانواده قربانیان و مقامهای این شهر دیدار کرد.

رئیس جمهوری آمریکا و میت رامنی، رقیب جمهوریخواهش در انتخابات ریاست جمهوری امسال، برای ادای احترام به خانواده ها، برنامه های تبلیغاتی خود را در روز جمعه لغو کرده و پیامهای تسلیت به بازماندگان این واقعه فرستادند.

سفر آقای اوباما در حالی صورت می گیرد که روز قبل مقامهای پلیس اعلام کرده بودند در محل زندگی جیمز هولمز، عامل کشتار این حادثه، مواد شیمیایی قابل احتراق و انفجار و سیم کشی هایی که می توانسته برای ایجاد یک تله انفجاری به کار گرفته شده باشد، وجود داشته است.

در همین حال، مایکل بلومبرگ، شهردار نیویورک که سابقه‌ای طولانی در طرفداری از لزوم اعمال محدودیت بیشتر بر سلاح های گرم در آمریکا دارد، از هر دو نامزد انتخابات خواسته است تا موضع خود را درباره لزوم کنترل (خرید و فروش) سلاح در آمریکا مشخص کنند.

آقای بلومبرگ گفته است: "شاید زمان آن رسیده است که دو نفری که می‌خواهند رئیس‌جمهور آمریکا شوند، برخیزند و به ما بگویند که می‌خواهند (در این باره) چه کار کنند، چون این مشکل به طور روشنی در سراسر کشور وجود دارد."

جیمز هولمز ۲۴ ساله اکنون در سلول انفرادی بسر می برد.

گزارش شده است که جیمز هولمز با وجود سابقه دانشگاهی چشمگیرش، به دنبال انصراف از ادامه تحصیل در مقطع دکترا بوده است. او در رشته اعصاب در دانشگاه کلرادو-دنور درس می‌خواند.

گفته می شود تنها عمل خلاف در پرونده سوء نیت او ، دریافت یک برگه جریمه رانندگی در ماه اوت سال گذشته به دلیل رعایت نکردن سرعت مجاز بوده است.

مردم شهر آرورا در نزدیکی سینما، محلی که این حادثه در آن رخ داده است، گل گذاشته اند.

دعای احیایی هم یکشنبه شب توسط انجمن محلی و رهبران مذهبی مقابل ساختمان شهرداری شهر سازماندهی شده است.

نه نفر هنوز در وضعیت اضطراری در بیمارستان بسر می برند.

به گفته مقامهای آمریکایی دوازده نفر در حمله بامداد روز جمعه کشته و ۵۸ نفر زخمی شده اند.

سفر آقای اوباما به کلورادو دومین سفر او در طول سه هفته گذشته بوده است. ماه گذشته هم او برای همدردی با کسانی که به خاطر آتش سوزی خانه های خود را از دست داده بودند به این ایالت سفر کرده بود.

قرار است آقای هولمز روز دوشنبه، ساعت ۹ ونیم صبح به وقت محلی در یک دادگاه محلی حاضر شود.





:: برچسب‌ها: روز تعطیل , اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: