منطقه بساتین رازی دمشق از وجود افراد مسلح پاكسازی شد
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرنگار ایرنا در دمشق، این منطقه در پشت سفارت جمهوری اسلامی ایران و دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در دمشق قرار دارد و در جریان پاكسازی آن كه از ساعت 5 صبح یكشنبه آغاز و تا قبل از غروب ادامه یافت، بیش از 40 فرد مسلح به دست نیروهای سوری بازداشت شدند و یا خود را تسلیم كردند.

شماری از افراد مسلح نیز در جریان این عملیات كشته شدند.

تاكنون منابع رسمی آماری در این ارتباط اعلام نكرده اند.

در جریان این عملیات تمام منطقه از سوی نیروهای سوری محاصره و با استقرار نیروهایی در نقاط مرتفع منطقه و بالای ساختمان ها از فرار افراد مسلح به خارج از آن جلوگیری شد.

بر اساس اعلام خبرگزاری سوریه (سانا)، نیروهای سوری در جریان پاكسازی منطقه بساتین رازی كه در پشت بزرگراه المزه دمشق قرار دارد ، یك انبار داروهای مسروقه، كارگاه ساخت موشك، انبار مواد منفجره، سلاح های اسراییلی، بمب های دست ساز و مهمات كشف كردند.

در جریان این عملیات همچنین یك كارگاه بمب گذاری خودروها همراه با یك خودرو بنز در داخل آن كه در حال بمب گذاری و آماده سازی بود، كشف شد.

منطقه بساتین مزه و بساتین رازی از مناطق فقیرنشین با كوچه های تنگ و باریك و خانه های قدیمی است كه افراد مسلح با توجه به رفت و آمدهای كم خودروها به آن از این منطقه برای برنامه های خود استفاده می كردند.

افراد مسلح در جریان نفوذ در این منطقه دیوار خانه ها را برای رفت و آمد خود سوراخ و با حفر برخی تونل ها زمینه تردد خود را تسهیل كرده بودند.

پاكسازی این دو منطقه در ادامه پاكسازی برخی از مناطق جنوبی دمشق مانند المیدان صورت می گیرد كه در جریان عملیات آن شماری از افراد مسلح از این منطقه به سوی بساتین مزه و بساتین رازی فرار كرده بودند.

در همین حال افراد مسلح در این منطقه هنگام محاصره خود تلاش داشتند با آتش زدن لاستیك های كهنه و به راه انداختن دود ناشی از آن ، خوراك تبلیغاتی برای برخی از رسانه ها مبنی بر بمباران این منطقه از سوی ارتش فراهم كنند.

این آتش سوزی ها امروز تا نزدیك 10 مورد در این منطقه صورت گرفت كه برخی از آنها تا ساعت ها ادامه داشت و فضای منطقه را سیاه كرده بود.

در همین حال، تعقیب افراد مسلح در منطقه زینبیه و اطراف آن از جمله ذیابیه از وجود افراد مسلح امروز نیز ادامه یافت و در جریان آن نیروهای سوری خسارت زیادی به این افراد وارد كردند.

این منطقه نیز در روزهای اخیر شاهد ناآرامی بود و افراد مسلح مردم را مورد آزار و اذیت قرار داده بودند تا جایی كه شهروندان ساكن زینبیه و اطراف آن مجبور به خروج از این مناطق شده بودند.

در جریان پاكسازی این مناطق نیز شماری از افراد مسلح دستگیر شدند و یا خود را همراه با سلاح تسلیم نیروهای سوری كردند.

در همین حال تعقیب افراد مسلح امروز در منطقه برزه در استان 'ریف دمشق' نیز ادامه یافت و نیروهای نظامی سوریه در جریان عملیات خود خسارت های زیادی را به این افراد وارد كرده و شماری از آنان نیز خود را تسلیم كردند.

در جریان این عملیات نیز نیروهای ارتش سوریه شماری از خودروهای مجهز به مسلسل افراد مسلح را منهدم و مقادیر سلاح و مهمات از آنان كشف و ضبط كردند.

بر اساس اعلام تارنمای ان بی ان كه اخبار سوریه را به صورت لحظه به لحظه منتشر می كند ، نیروهای سوری امروز به صورت كامل بر منطقه خان العسل در شهر حلب مسلط شدند.

در روزهای گذشته این منطقه شاهد عملیات افراد مسلح علیه برخی مراكز نظامی و پلیس مستقر در آن بود.

در منطقه البعث در شهر حماه در مركز سوریه نیز نیروهای سوریه در جریان درگیری با افراد مسلح خسارت های زیادی را به آنان وارد كردند و شماری از این افراد را كشتند.

بر اساس اعلام ان بی ان نیروهای سوری در جریان یك عملیات دیگر در مرزهای سوریه با لبنان نیز از نفوذ افراد مسلح برای كمك به دیگر افراد مسلح در سوریه جلوگیری كردند.

افراد مسلح هر روز برای ورود از مرزی های لبنان، تركیه ، اردن و عراق به سوریه تلاش، ولی مرزبانان سوری از نفوذ آنان جلوگیری كرده اند.

دولت عراق به تازگی دو تیپ از نیروهای خود را برای تقویت واحدهای مرزی و جلوگیری از نفوذ افراد مسلح از این كشور به سوریه به مرزهای مشترك دو كشور اعزام كرد.

خاورم**1436**1431**1368**





:: برچسب‌ها: حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: