'ماهواره امیر کبیر آماده پرتاب است'
نوشته شده توسط : sasurse

سازمان فضایی ایران در حال حاضر به عنوان کارفرما، سه دانشگاه صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف و علم و صنعت ایران را به ساخت ماهواره مامور کرده است

حمید فاضلی، سرپرست سازمان فضایی ایران گفته است که ساخت ماهواره امیرکبیر تمام شده و آن ماهواره پس از آزمایش ها و تست های بیشتر محیطی آماده پرتاب خواهد بود.

خبرگزاری رسمی دولت ایران (ایرنا) نوشته است که این ماهواره طبق برنامه زمان بندی آماده شده و احتمالا توسط پرتابگر سیمرغ به فضا پرتاب خواهد شد.

با این حال، علیرضا رهایی، رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مورد ماهواره امیرکبیر گفته است که این ماهواره مراحل طراحی و ساخت را در آن دانشگاه پشت سر گذاشته ولی مشکل اصلی در پرتاب آن به فضا، مشکل پرتابگر است.

او گفت که با توجه به وزن ماهواره امیر کبیر، نمی توان از پرتابگرهایی که تاکنون مورد استفاده قرار می گرفتند، برای پرتاب آن استفاده کرد.

به گفته مقام های ایرانی، ماهواره امیرکبیر در مدار ۶۶۱ کیلومتری زمین قرار خواهد گرفت، و بدین ترتیب ارتفاع آن از ماهواره های نوید علم وصنعت، امید، رصد و ماهواره دانشگاه صنعتی شریف بیشتر خواهد بود.

خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از مصطفی صفوی، مدیر پروژه طراحی وساخت ماهواره امیرکبیر، نوشته است که طول عمر این ماهواره سه تا پنج سال و وزن آن ۸۰ کیلوگرم است.

آقای صفوی گفت سازمان فضایی ایران نسبت به برخی دیگر کشورها با تاخیر تاسیس شد، اما از زمان تاسیس تا کنون، فعالیت های فضایی در ایران قوام و انسجام بیشتری یافته است.

سازمان فضایی ایران در حال حاضر به عنوان کارفرما، سه دانشگاه صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف و علم و صنعت ایران را به ساخت ماهواره مامور کرده است.





:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری , جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: