'شورشیان پنج کارگر را در میدان‌وردک کشته‌اند'
نوشته شده توسط : sasurse

شورشیان در برخی از مناطق ولایت میدان وردک و از جمله منطقه "جلریز" نفوذ دارند

مقامهای ولایت میدان‌وردک، در غرب کابل تایید کرده‌اند که شورشیان پنج کارگر را پس از آنکه ربودند، به قتل رسانده‌اند.

دفتر والی میدان‌وردک با صدور اعلامیه‌ای گفته که این پنج نفر به همراه یک فرد دیگر در یک پایگاه نیروهای بین‌المللی در افغانستان، آیساف، به عنوان کارگر عادی کار می‌کردند.

حاجی پیرمحمد امرخیل، سرپرست ولسوالی جلریز گفته که روز شنبه، ۳۱ سرطان/تیر، افراد مسلح شورشی موتر/خودرو حامل آنها را متوقف کردند و خود آنها را به مکان نامعلومی بردند.

به گزارش آقای امرخیل، یکی از این شش تن شب گذشته از چنگ طالبان فرار کرده است و پنج تن دیگر را شورشیان با شلیک گلوله کشتند و در اطراف اجساد آنها مین کار گذاشتند.

مقامات می‌گویند تا حال هیچ فردی به اتهام ربودن و قتل این پنج غیرنظامی بازداشت نشده است.

حلیم فدایی، والی میدان وردک گفته است که این افراد در حالی که در ماه رمضان کار می‌کردند تا برای خانواده‌های خود لقمه نانی پیدا کنند، از سوی شورشیان کشته شده‌اند.

او گفته که نیروهای امنیتی در جستجوی دستگیری عاملان قتل این افراد هستند.

مقامهای دولتی در میدان وردک پس از آن قتل این افراد را تایید کردند که مسافران راه کابل-بامیان از پیدا شدن پنج جسد در کنار این جاده خبر دادند و این خبر در شبکه های اجتماعی پخش شد.

تا هنوز هیچ گروهی مسئولیت این قتل را به دوش نگرفته است.

این جاده از راه‌های نا امن است، ویکی از راه‌های‌ اصلی ارتباطی ولایت‌های مرکزی بامیان، دایکندی و غور به میدان‌وردک و کابل است.

مسافران می‌گویند بسیاری از حوادث امنیتی در این جاده در رسانه‌ها بازتاب نمی‌یابد.

هر چند ساکنان این ولایت‌ها در گذشته بارها خواستار توجه مقام‌های مسئول برای تامین امنیت این راه شده‌اند، اما به نظر می‌رسد که مناطقی در نزدیک میدانشهر، مرکز ولایت میدان وردک، که این جاده از آنجا می‌گذرد، همچنان ناامن است.

یک مرد که اخیرا در این راه از اسارت طالبان فرار کرده، می گوید که این گروه مسافران را در میدان بازرسی می‌کنند و برخی از آنها را با خود می برند.

این مرد که نخواست نامش فاش شود، به بی بی سی گفت که طالبان او را به همراه دو مرد دیگر زمانی که از دایکندی در حال سفر به کابل بودند، از خودرو پیاده کردند و باخود بردند.





:: برچسب‌ها: تایلند , آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: