مجلس باید نقش نرم افزاری برای نظام داشته باشد
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار سیاسی ایرنا' علی افراشته' در حاشیه مراسم تودیع و معارفه معاونین مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به این كه از دوره هشتم مجلس معاونت اجرایی در ساختار مجلس شورای اسلامی تعریف شد؛ اظهار داشت: مقرر شد كه ما تمام امكانات مجلس را بسیج كنیم تا ایده‌هایی كه در این حوزه مطرح است، عملی شود.

وی افزود: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان دوره هشتم، مجلس باید نقش نرم‌افزاری برای نظام داشته باشد.

افراشته در عین حال تصریح كرد: باور ما این بود كه باید بدنه اجرایی مجلس به عنوان یك اتاق فكر؛ دفتر كار را فراهم كرده و فرصت سازی كند تا نمایندگان بتوانند با ایده‌ای كه رهبری مطرح كردند، مسائل خود را اجرایی كنند.

وی اظهار داشت: در این راستا ما در اولین اقدام؛ ساختار مجلس را تغییر دادیم و ساختاری چابك و پرنشاط برای مجلس فراهم كردیم كه خوشبختانه این اتفاق در دوره هشتم رخ داد و 3 معاونت قوانین، نظارت و اجرایی در مجلس شكل گرفت.

معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی گفت: معاون اجرایی بر اساس وظایفی كه در ساختار مجلس برایش تعریف شده، قرار شد كه كار را برای دو معاونت دیگر بستر‌سازی كرده و برای نمایندگان این فرصت را ایجاد كند تا وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

افراشته ادامه داد: اگر قرار است مجلس برای نظام نقش نرم‌افزاری داشته باشد و چشم انداز كشور و نگاه رهبری در ارتباط با توسعه كشور را محقق كند، باید فرصت مناسب را در اختیار نمایندگان قرار داد و این فرصت‌سازی بخشی از وظایف معاونت اجرایی است.

وی ادامه داد: در بخش قانونگذاری هم تنقیح قوانین از تاكیدات جدی رئیس مجلس است كه باید به آن توجه لازم صورت بگیرد.

افراشته در پایان از خبرنگاران و اهالی رسانه خواست كه ایده‌های خود را به اتاق فكر مجلس شورای اسلامی پیشنهاد دهند؛ تا از این ایده ها جهت ارتقا در حوزه های رسانه در مجلس شورای اسلامی استفاده شود.

سیام/9250 1418





:: برچسب‌ها: توکیو , کانادا , ظروف چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: