پاكستان بمنظور جلوگیری از تعطیلی صنایع , به اجرای پروژه واردات گاز از ایران سرعت بخشد
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز یكشنبه ایرنا، روزنامه انگلیسی زبان 'بیزینس ركوردر' چاپ اسلام آباد به نقل از 'سھیل لاشاری' رییس انجمن تجار و صنعتكاران پاكستان نوشت: ھشدارھای مكرر مدیرعامل شركت ملی گاز پاكستان درباره كمبود شدید گاز در آینده به این معناست كه صنعت این كشور در آتی دچار مشكلات زیادی خواھد شد، بنابراین دولت موظف به اتخاذ اقدامات موثر برای رفع این بحران می باشد.

وی بر این باور است كه كمبود انرژی و گاز در پاكستان علاوه بر تحت تاثیر قراردادن اقتصاد و صنعت پاكستان میزان بیكاری در این كشور را نیز افزایش داده است.

سھیل لاشاری با ابراز تاسف نسبت به كاھش اخیر صادرات و سرمایه گذاری خارجی مستقیم در پاكستان به دلیل بحران انرژی در كشور به دولت توصیه كرد از ھرگونه منابع برای كسب انرژی و جایگزینی آن با بحران كنونی در كشور استفاده كند.

وی با اشاره به اینكه براساس توافقنامه انجام شده بین تھران و اسلام آباد، پاكستان موظف به تكمیل و بھره برداری از پروژه واردات گاز ایران تا دسامبر سال 2014 ﴿اواسط آذر 1393﴾ است در غیر این صورت اسلام آباد جریمه می شود، افزود: تسریع در خصوص فعالیت بر روی پروژه انتقال گاز ایران به پاكستان و اتخاذ اقدامات رو به جلو برای بھره برداری به موقع از این طرح می تواند برای اسلام آباد راه درست تلقی شود.

وی تصریح كرد: اگر كار بر روی این پروژه در محدوده خاك پاكستان آغاز شود، نه تنھا نگاه مردم این كشور نسبت به دولتشان بھتر خواھد شد بلكه مردم مناطق پاكستان كه قرار است این خط لوله از محل سكونتشان عبور كند نسبت به فراھم شدن شغل و موقعیت كاری برای خود ابراز امیدواری می كنند.

سھیل لاشاری معتقد است: عناصر پنھانی نیز ھمیشه برای ایجاد موانع در مسیر پیشرفت و اقدامات رفاھی دولت پاكستان فعال ھستند، كه در این خصوص اسلام آباد می تواند با آغاز ھر چه سریعتر كار بر روی پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاكستان، تمام این توطئه ھا را ناكام سازد.

طبق قرارداد امضا شده بین تهران و اسلام آباد در سال 2010، گاز طبیعی ایران از میدان پارس جنوبی در استان بوشھر به بندر 'نوابشاه' در جنوب پاكستان منتقل خواهد شد.

براساس این قرارداد؛ خط لوله انتقال گاز تا هند ادامه خواهد داشت كه به همین دلیل به خط لوله صلح معروف شده است.

ایران قرار است از فروردین 1393 (2014) روزانه 21 میلیون و 500 هزار مترمكعب گاز طبیعی (سالانه هفت میلیارد و 800 میلیون متر مكعب) به پاكستان صادر كند.

این خط لوله در خاك ایران از استان های بوشهر ، جنوب استان فارس، هرمزگان، كرمان و سیستان و بلوچستان عبور می كند.

پیشتر، كمیسیون نفت و منابع طبیعی پارلمان ملی پاكستان با اظھار نگرانی نسبت به افزایش بحران انرژی از وزارت نفت این كشور خواسته بود كه در تكمیل این پروژه تسریع نماید و برنامه ریزی ھای مناسبی برای پایان دادن به بحران انرژی برای یك دوره بلندمدت اقدام كند.

آساق ** 1095**1392





:: برچسب‌ها: نشان , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: